ضرب و شتم سهیل بابادی زندانی عقیدتی زندان رجایی شهر

«سهیل بابادی» زندانی عقیدتی محبوس در زندان رجائی‌ شهر کرج، دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ضمن انتقال به بند ۳ زندان رجایی شهر توسط نیروهای امنیتی زندان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به نقل از یک منبع آگاه گفته شده: “در پی درگیری یک زندانی عادی به نام مجید بصیری با زندانیان  سیاسی در بند ۱۰ زندان رجایی شهر و به دنبال تنظیم شکایت نامه ای از سوی این زندانیان سیاسی، دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ معاونت زندان آنها را به دفتر زندان احضار کرده و پس از آن دستور انتقال «سهیل بابادی» به بند ۳ زندان را صادر می‌کند.در پی صدور این حکم و به علت اعتراض این زندانی عقیدتی نسبت به دستور انتقالش ، گارد امنتیی زندان وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و به بند ۳ سالن ۷ منتقل می کنند. همچنین اجازه به همراه داشتن وسایل شخصی‌اش را در این بند نداده‌اند”.

همچنین در گزارش دیگری آمده است ” امیریان معاونت زندان رجایی شهر  به این زندانی عقیدتی گفته که ما خبردار شدیم تو گوشی داری برو آن را بیاور و تحویل بده. بابادی در جواب گفته است که من گوشی ندارم و بدون ایجاد اغتشاش به سالن باز می گردد. پس از آن امیریان به همراه چند تن از افراد گارد زندان به سالن رفته و خواسته خود را تکرار می کنند و چون وی مقاومت می کند ابتدا او را به شدت کتک زده و سپس به بند ۳ محل نگهداری زندانیان خطرناک منتقل می کنند و می گویند تا گوشی ات را تحویل ندهی باید اینجا بمانی.”

سهیل بابادی در اعتراض به این انتقال غیرقانونی و رفتار نامناسب مسئولین زندان رجایی شهر، از روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه اعلام اعتصاب غذا کرده است. این در حالی است که این زندانی سیاسی از بیماری کلیوی رنج می‌برد و اعتصاب غذا وضعیت جسمانی وی را وخیم‌تر می‌کند.

«سهیل بابادی» در اول خرداد‌ماه ۱۳۹۱ به دلیل نوشتن جملات طنز در صفحه فیس بوک “کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان” بازداشت و به اتهام توهین به مقدسات در دادگاه کیفری استان به ۵ سال حبس محکوم شد.

این زندانی عقیدتی در نهایت به اتهام “توهین به رهبر جمهوری اسلامی”و “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به ۷ سال زندان محکوم شد.

این زندانی عقیدتی محبوس در زندان رجایی شهر کرج پس از گذشت چهار سال از بازداشت از عفونت کلیه و سنگ کلیه رنج برده است.

وی مدت‌ها در زیر شکنجه‌های فیزیکی جهت اعترافات اجباری قرار داشته و  همسر این زندانی عقیدتی به دلیل مشکلات روحی در اثر تهدید نیروهای امنیتی فرزند ۴ ماهه خود را سقط کرده است.

گفته شده در پرونده این زندانی عقیدتی، جعل مدارک صورت گرفته است تا جایی که نظر کارشناس رسمی در حکم اولیه گفته شده ” اکانت فیسبوک مورد نظر مربوط به این زندانی عقیدتی نیست

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل