محسن رحمانی با پذیرش اعاده دادرسی و کاهش حکم از زندان اوین آزاد شد

«محمد محسن رحمانی» زندانی سیاسی، به دنبال پذیرش اعاده دادرسی، تبرئه از برخی از موارد اتهامی و کاهش زمان حبس از ۷ سال به ۲ سال، از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی، که از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» به اتهام “توهین به رهبری و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی”، “اجتماع و تبانی علیه نظام”، “اقدام علیه امنیت ملی “و “ارتباط با بیگانگان” در ۲۶ آذرماه ۱۳۹۳ به ۷ سال زندان محکوم شده بود، با پذیرش اعاده دادرسی و کاهش حکم از زندان آزاد شد.

گفته شده “این زندانی سیاسی آذرماه ۱۳۹۳ جهت اجرای حکم حبس هفت ساله بازداشت و به بند هشت زندان اوین منتقل شد، وی پیش‌تر اعلام کرده بود که طی نامه‌ای، کاهش نیمی از باقی‌مانده حکم خود را در روز شنبه دهم مردادماه ۱۳۹۴ دریافت کرده است.”

براساس اعاده دادرسی صورت پذیرفته، او از اتهام “توهین به رهبری” و “اجتماع و تبانی علیه نظام” تبرئه شده و محکومیت او از ۷ سال به دو سال کاهش پیدا کرده است.

«محمد محسن رحمانی» دانشجوی رشته فناوری اطلاعات (آی تی)، در مراسمی با حضور حسن روحانی در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اقدام به برافراشتن عکس میرحسین موسوی کرده بود که به همراه تعدادی دیگر از اعضای ستاد روحانی بازداشت و پس از تحمل ۵۰ روز حبس و ضرب و شتم در بند ۲۰۹ زندان اوین با قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

وی  پیش‌تر درباره درخواست اعاده دادرسی‌اش نیز نوشته بود: “با عنایت به درخواست اعاده دادرسی ارائه شده از سوی اینجانب، هم‌اکنون پرونده‌ام در دیوان عالی کل کشور در حال رسیدگی است که امیدوارم به زودی مسایل به طور کامل حل شده و بی‌گناهی‌ام اثبات گردد.”

Mohsen Rahmani1-kampain.info

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل