بازداشت یک فعال عرب اهل سنت و بی اطلاعی وزارت اطلاعات پس از بازداشت یک شهروند اهل اهواز

«مجید آلبوعبادی»،۲۹ساله، فارغ التحصیل رشته مهندسى شیمى اهل کوره (شهرک طالقانى) شهر معشور( ماهشهر) روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه از سوی مامورین وابسته به وزارت اطلاعات پس از ظبط وسایل شخصی در منزل بازداشت و به مکان نامعلومى منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بیشترین فعالیت های این فعال عرب اهل سنت شهر معشور( ماهشهر) درحوزه مسائل مذهبی و فرهنگی بوده است.

پس از بازداشت او از سوی مامورین وابسته به وزارت اطلاعات، خانواده او جهت روشن شدن سرنوشت فرزندشان به ستاد خبرى وزارت اطلاعات در شهرهاى معشور(ماهشهر) و اهواز مراجعه کردند و تا کنون ماموران ستاد خبرى وزارت اطلاعات از بازداشت او اظهار بى اطلاعى کرده اند.

خانواده هاى بیشتر فعالین عرب پس از گذشت ماه ها بازداشت همچنان از سرنوشت فرزندانشان بى خبر هستند و علی رغم عدم پاسوخگویی از سوی ارگانهاى امنیتى و اطلاعاتى، پس از مراجعه به دادگاه ها و زندان ها این نهادهاى دولتى منکر بازداشت این افراد شده اند.

در این خصوص می توان به بازداشت « حمزه حسین زاده» (عساکره» ۱۷ ساله اهل منطقه کوره ( شهرک طالقانى) در شهر معشور( ماهشهر) اشاره کرد.

« حمزه حسین زاده» (عساکره» پیش تر در سن ۱۵ سالگی در۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۳ از سوی نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و از آن تاریخ تاکنون خانواده هیچگونه اطلاعی از وضعیت فعلی و محل نگهداری او به دست نیاورده اند.

یک منبع آگاه گفته “علت بازداشت «حمزه حسین زاده» ازسوی ماموران لباس شخصى، زیر پا گذاشتن پرچم جمهورى اسلامى ایران و بر افراشته کردن پرچم “الأحواز” در یکى از خیابان هاى منطقه کوره(شهرک طالقانى) بوده است”.

با گذشت یک سال ونیم از بازداشت «حمزه حسین زاده» خانواده او تا کنون موفق به ملاقات فرزندشان نشده اند و على رغم اینکه پیش تر اداره اطلاعات طی تماس تلفنی به خانواده او گفته ” به دنبال فرزندتان نگردید” هم اکنون از دستگیرى و محل نگهداری او اظهار بى اطلاعى مى کنند.

گزارش از کریم دحیمى فعال حقوق بشر

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل