ایرج محمدی زندانی سیاسی به مرخصی درمانی اعزام شد

«ایرج محمدی» زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی تبریز، پس از عمل جراحی در بیمارستان به مرخصی استعلاجی ۱۰ روزه اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «ایرج محمدی» زندانی سیاسی کُرد به تازگی به مدت بیست روز دست به اعتصاب غذای اعتراضی زد. به دنبال این اعتصاب، او در زندان تحت شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفت و کیسه بیضه سمت راست وی بر اثر شدت ضربات پاره شد.

منابع مطلع کمپین گفته‌اند که به دلیل تاخیر در انتقال این زندانی سیاسی به مراکز درمانی، در نهایت او در ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، در بیمارستان امام رضا تبریز بستری شده و در ۲۹ اردیبهشت‌ماه بیضه سمت راستش تخلیه می‌شود.

گفته شده اکنون این زندانی سیاسی ۳۷ ساله به دلیل وضعیت وخیم جسمانی به مدت ۱۰ روز به مرخصی استعلاجی اعزام شده است.

این زندانی بیمار علی‌رغم ابتلا به بیماری اعصاب و روان، مشکلات بینایی و همچنین دهان و دندان، سابقه سکته مغزی را نیز دارد.

او در ۵ فروردین‌ماه امسال، به همراه «محمد امین آگوشی» معلم بازنشته و زندانی سیاسی جهت ادامه حبس خود به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

وی در بدو ورود به زندان تبریز، “بدون رعایت اصل تفکیک جرائم به بند سارقین زندان مرکزی تبریز منتقل شده، از حقوق اولیه و انسانی خود در زندان از سوی مسوولین محروم بوده و با وجود ابتلا به بیماری‌های متعدد از حق داشتن پتو و لوازم اولیه محروم بوده است و به ناچار بر روی موزائیک‌های سرد سالن می‌خوابید.”

این زندانی سیاسی در اعتراض به وضعیتش گفته بود: “در صورت عدم برخورداری از حقوق انسانی خود در زندان چاره‌ای جز خودکشی نخواهد داشت.”

«ایرج محمدی» به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم شده و تاکنون ۷ سال از حبس خود را سپری کرده است.

«ایرج محمدی» اهل پیرانشهر پیش تر به همراه «احمد پولادخانی» و «محمد امین آگوشی» در اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۶ به اتهام «جاسوسی به نفع حکومت اقلیم کردستان و محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام» بازداشت و درنهایت در فروردین‌ماه ۱۳۹۱ هر کدام به ده سال حبس تعزیری همراه با تبعید محکوم و جهت گذراندن دوران محکومیت به زندان زاهدان منتقل شدند.

«ایرج محمدی» بارها مورد ضرب و شتم شدید از سوی زندانبانان قرار گرفته است به طوری که بارها وی را دست‌بند و پاپند زده و در مقابل آفتاب سوزان زاهدان نگه داشته و با لوله‌های پلاستیکی آب (معروف به لوله سبز) مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

«ایرج محمدی» پس از انتقال به زندان مرکزی تبریز در روز دوشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۵ به همراه «محمد امین آگوشی» به شعبه ۷ دادیاری دادسرای تبریز منتقل و با تشکیل پرونده‌ای جدید به اتهام “توهین به مسوولین و اخلال در نظم زندان” تفهیم اتهام شدند. آنها اتهام‌های انتسابی را نپذیرفته‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل