«بازداشت ۷۰ تن در یک مهمانی خصوصی» در رستورانی در فرحزاد

خبرگزاری قوه قضاییه ایران می‌گوید: پلیس امنیت در یک مهمانی خصوصی که در یک رستوران در منطقه فرحزاد تهران صورت گرفته ، ۷۰ تن را شناسایی و دستگیر کرده که برخی از آنها متهم به «مصرف مشروبات الکلی» هستند. بر اساس این گزارش پلیس امنیت «۴۰ مرد (۶ ترا جنسیتی) و ۳۰ زن» را دستگیر و به مرکز پلیس منتقل کرده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در خبر کوتاهی که بعد از ظهر پنجشنبه روی خروجی خبرگزاری میزان، پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی قوه قضائیه قرار گرفت، آمده است که پلیس امنیت تهران، پنجشنبه شب «در جریان یک مهمانی مختلط در رستوران امیر ریش» در منطقه فرحزاد، ۷۰ دختر و پسر را شناسایی و بازداشت کرده است.
این خبرگزاری می‌افزاید که بازداشت‌شدگان که در میان آنها افراد «تراجنسی» یا به نوشته این خبرگزاری «دوجنسه» نیز هستند، «مشروبات الکلی مصرف کرده بودند».
میزان ساعتی بعد در خبری تکمیلی به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی نوشت که پلیس امنیت تهران در ساعت ۳ بامداد روز جمعه در جریان «برگزاری یک پارتی شبانه» در رستورانی در فرحزاد شرقی قرار گرفته و «بلافاصله» اکیپ‌های پلیس امنیت به این رستوران اعزام شده‌اند.
بر اساس اخبار منتشر شده از این مرکز اطلاع رسانی «۴۰ مرد (۶ دو جنسه) و ۳۰ زن» بازداشت و به مرکز پلیس منتقل شده اند.
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس همچنین اعلام کرده که «تست الکل ۲۸ مرد و ۶ زن مثبت بوده و با دستور مقام قضایی پرونده در حال پیگیری است».
خبر بازداشت این ۷۰ تن در تهران، تنها چند روز پس از آن منتشر می‌شود که خبرگزاری دولتی ایرنا از بازداشت ده‌ها زن و مرد در «مهمانی مختلط» در بندرعباس خبر داده بود.
ایرنا شامگاه چهارشنبه، ۱۲ خرداد، به نقل از «یک منبع آگاه» در نیروی انتظامی استان هرمزگان خبر داده بود که «جمعه شب گذشته» [یک هفته پیشتر] ۳۹ زن و ۲۳ مرد در «یک جشن مختلط شبانه» در بندرعباس به دست پلیس امنیت اخلاقی دستگیر و تحویل قوه قضائیه شده‌اند.
در این زمینه مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان هشدار داده بود که نیروی انتظامی «به طور مرتب از خانه، ویلا و نقاط شهری و روستایی سرکشی کرده» و با کسانی که «نظم و امنیت مردم را نشانه گرفته‌اند» برخورد خواهد کرد.
این مقام استانداری هرمزگان اضافه کرده بود که «به طور معمول این افراد در تجمع‌های خود دختر، پسر، زن و مرد برخلاف عرف اخلاقی اقدام به کارهای ضد اخلاقی از قبیل شرب خمر، مفاسد اخلاقی و جنسی می‌کنند، از این رو عوامل انتظامی نسبت به قبل فعال‌تر و با این افراد برخورد می‌کند».
در روزهای گذشته اجرای حکم شلاق برای ۳۵ دانشجوی دختر و پسر به دلیل شرکت در یک «پارتی مختلط شبانه» در قزوین خبر ساز شده بود که اجرای چنین حکمی اعتراض‌ها و انتقاد‌های زیادی را در پی داشت.
با این حال اجرای غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه، اجرای این حکم شلاق را «قانونی» دانسته و گفته بود که قوه قضائیه «شواهد و قرائنی» در اختیار دارد که نشان می‌دهد «پارتی‌هایی که در چند استان کشور برگزار شده، با هدایت یک جریان خاص» بوده است.
در ایران شرکت در برخی از جشن‌های خصوصی مختلط می‌تواند منجر به بازداشت افراد شود و در ۳۵ سال گذشته صد‌ها گزارش در این خصوص در رسانه‌ها منتشر شده است.
از جمله دادخدا سالاری، دادستان کرمان، روز سه‌شنبه، چهارم خرداد، از دستگیری ۲۳ نفر از شرکت‌کنندگان در یک جشن به اتهام «شرب خمر» و «رقص مختلط با پوشش‌های نامناسب» خبر داده بود.
در روزهای پایانی اردیبهشت نیز نبی‌الله مسلمی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان مازندران، از بازداشت بیش از ۱۵ وکیل در یک «پارتی شبانه» در شهرستان سرخ‌رود محمودآباد این استان خبر داد.
پلیس ایران در ماه‌های اخیر از اجرای طرح جدیدی در حوزه امنیت اخلاقی و اجتماعی با عنوان «گشت نامحسوس» پرده برداشته، که به رغم مخالفت دولت با آن، با حمایت آیت‌الله خامنه‌ای و مسئولان قضایی همراه بوده است.
منبع : رادیو فردا

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل