تداوم اعتصاب غذا و وخامت جسمانی جعفر عظیم زاده در بیمارستان

«جعفرعظیم زاده» فعال کارگری و دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران بیش از ۵۰ روز است در اعتصاب غذا به سر می برد و به دلیل شرایط حاد جسمانی نظیر «خونریزی روده»، «تاری دید»، «عدم تعادل در راه رفتن»، «خواب رفتگی در ناحیه سمت چپ سر»، «سرگیجه» و «ضعف شدید جسمانی» از روز شنبه ۲۹ خرداد ماه در بیمارستان سینا بستری شده است، همچنین پس از آزمایشات مشخص شده کبد و پروستات او دچار آسیب های جزئی شده و جهت بررسی علت خونریزی روده، می بایست به طور تخصصی آزمایشات لازم صورت پذیرد. علی رغم وخامت شدید جسمانی «جعفر عظیم زاده» همچنان بر تداوم اعتصاب غذایش تا زمان رسیدگی به خواستش پافشاری می کند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «جعفر عظیم زاده» حدود هفت ماه از مدت محکومیت خود را در زندان اوین گذرانده و در اعتراض به صدور احکام امنیتی برای فعالان صنفی طی یک بیانیه مشترک با «اسماعیل عبدی»؛ بیش از پنجاه روز است که در اعتصاب غذا به سر می برد.
 
در اول خردادماه سال جاری، این فعال کارگری به خاطر اختلالات کلیوی به بیمارستان تجریش منتقل شد و ساعت ۴ صبح مأموران او را بدون مداوا به زندان اوین بازگرداندند.
 
او مجددا درروز شنبه ۸ خرداد ماه برای بار دوم به علت وخامت حالش ساعت ۱۰ صبح به همراه مأموران به بیمارستان تجریش منتقل شد با این حال پس از گذشت بیست دقیقه مأموران بدون انجام آزمایش و سونوگرافی او را به زندان باز گرداندند.
 
«جعفر عظیم زاده» به علت اعتصاب غذا در زندان کلیه هایش از کار افتاد و حتی دفع ادرار نیز برایش به سختی انجام می گزفت و خطرناکتر از این، موروثی بودن سکته قلبی در خانواده اش در ادامه اعتصاب غذا وضعیت سلامتیش را به شدت به مخاطره انداخته است.
 
«جعفر عظیم‌زاده» ، دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در اسفند ماه ۱۳۹۳ از سوی دادگاه انقلاب به شش سال حبس و دو سال محرومیت از «فعالیت در فضای مجازی،رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم شد.
 
این فعال کارگری که از هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری کارگران برای افزایش حداقل مزد بوده، به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور”،” اخلال در نظم عمومی” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” جمعا به شش سال حبس محکوم شده است.
 
«ابولقاسم صلواتی»، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، در این حکم مجازات های این فعال کارگری را تجمیع نکرده است.
 
از جمله مصادیق اتهامات «جعفرعظیم‌زاده»، تشکیل «اتحادیه آزاد کارگران ایران»، «تشکیل اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار»، همکاری با «کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگری»، شرکت در تجمع «روز جهانی کارگر پارک لاله» در سال ٨٨، هدایت کارگران در اعتراضات سال ٨۴، اقدام به تشکیل و برنامه ریزی و مدیریت تجمعات کارگری در زمان دولت جدید و تهدید به تجمع و اعتصاب در اسفند ماه ۱۳۹۲ بوده است.
 
«جعغرعظیم‌زاده» همچنین به علت جمع آوری طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران و تجمعات در مقابل مجلس و وزارت کار و هدایت و اجرای این تجمعات، اعتراض به مزد مصوب، شکایت از سعید مرتضوی به عنوان نماینده هزار کارگر، اعتراض به ایجاد تغییرات ضدکارگری در قانون کار، نشست و ملاقات با دیگر تشکل های مستقل کارگری از قبیل سندیکای کارگران شرکت واحد تهران، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، کمیته هماهنگی، کمیته پیگیری و مصاحبه با برخی رسانه‌های برون مرزی محکوم شده است.
 
این فعال کارگری، در آستانه روز جهانی کارگر سال ۱۳۹۳ از سوی ماموران امنیتی در تهران بازداشت و پس از ۴۶ روز با قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.
 
او در ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۴ بر اساس ابلاغیه شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه ۳۳ اوین، برای تحمل شش سال زندان خود را به دادسرای مستقر در زندان اوین معرفی کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل