نگرانی انجمن جهانی قلم از وضعیت محمد صدیق کبودوند

انجمن جهانی قلم از وضعیت سلامت محمد صدیق کبودوند ابراز نگرانی شدید کرد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از صدای آمریکا، در بیانیه ای که این انجمن روی وب سایت خود قرار داده، با ابراز نگرانی از وضعیت این روزنامه‌نگار و نویسنده کرد ایرانی، خواستار رسیدگی پزشکی فوری و ضروری برای وی شده است.
 
انجمن قلم تاکید کرد آقای کبودوند از بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری قلبی و بیماری‌های کلیوی و پروستات رنج می‌برد و با اعتصاب غذا، وضعیت جسمی او بدتر شده است.
 
نامه انجمن قلم خطاب به علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه نوشته شده و رونوشت آن به کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل ارسال شده است.
 
انجمن قلم اعلام کرد کبودوند عضو افتخاری انجمن قلم اتریش، انجمن قلم سوئد ،انجمن قلم کاتالاو انجمن قلم سیدنی و همچنین روزنامه‌نگار سال بریتانیا در سال ۲۰۰۹و برنده جایزه هلمت همت در سال ۲۰۰۸ است.
 
محمد صدیق کبودوند، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر از ۱۹ اردیبهشت در آستانه گذراندن دهمین سال حبس خود اعتصاب غذا کرده و تاکنون دو بار به بیمارستان منتقل شده است.
 
او که دبیر کل “سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان” و مدیر مسئول روزنامه توقیف شده “پیام مردم” است از تیرماه سال ۱۳۸۶ در زندان است و تنها یک بار و آن هم برای عیادت از فرزند مبتلا به سرطانش، پس از اعتصاب غذا اجازه مرخصی گرفت.
 
آقای کبودوند با اتهاماتی مانند “اقدام علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۱۰ سال حبس محکوم شده است و دادگاه انقلاب تهران او را برای تفهیم اتهاماتی جدید فراخوانده است.
 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل