هشدار درباره «اعدام قریب‌الوقوع» یک زندانی اهل سنت محکوم به اعدام

کانون مدافعان حقوق بشر کردستان درباره «اعدام قریب‌الوقوع» شهرام احمدی زندانی سنی‌مذهب زندان رجایی‌شهر کرج و یکی از زندانیان عقیدتی کردستان که با خطر جدی اعدام قریب‌الوقوع روبه‌رو است، هشدار داده است.
بە گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، دیوان عالی کشور در سال گذشته حکم اعدام «شهرام احمدی»، ٢٩ ساله محبوس در زندان «رجایی شهر کرج» را پس از تأیید دوباره از سوی قاضی «مقیسه»، به تأیید رساند. این در حالیست که مدتی پیش نیز در خواست اعاده دادرسی این زندانی سنی‌مذهب توسط دیوان عالی کشور رد شد.
همچنین چندی پیش، قاضی اجرای احکام این زندان با حضور در بند زندانیان مذهبی گفته بود “افرادی که اعاده دادرسی آنان رد می شود بهتر است خود را برای اعدام در آینده نزدیک آماده کنند.”
وکیل شهرام احمدی هم ضمن تایید این خبر اعلام داشته که به وی اطلاع داده شد دیوان عالی کشور اعاده دادرسی وی را رد کرده. با توجه به این موضوع قابلیت اجرای حکم اعدام این زندانی عقیدتی کُرد بیش از پیش جدی میشود.
شهرام احمدی از سال ٨٨ در زندان بسر می‌برد و در مهرماه ٩١ شعبه‌ی ٢٨ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه و بدون حضور وکیل، وی را به محاربه متهم کرده بود.
در تاریخ ۷ دی ماه ۱۳۹۰ برادر کوچک وی «بهرام احمدی» در زندان قزل‌حصار کرج به همراه ۵ زندانی سنی مذهب دیگر اعدام شد.
شهرام احمدی در حال حاضر از ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ «ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻛﻠﻴﻪ ﻭ ﺭﻭﺩﻩ» ﺭﻧﺞ ﻣﻴﺒﺮﺩ و در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر نگهداری میشود. هم اکنون پرونده این زندانی عقیدتی کُرد، جهت اجرای حکم به اجرای احکام فرستاده شدە و هر لحظه احتمال اعدام وی وجود دارد.
کانون مدافعان حقوق بشر کردستان از کلیه نهادها و مجامع بین المللی مدافع حقوق بشر خواهان مداخلە موثر، فعال و فوری می باشد. همچنین این کانون از مقامات ایران، بخصوص مقامات قضایی ایران تقاضا دارد، اجرای حکم اعدام این زندانی سنی مذهب را متوقف کنند.
در پایان کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، خواهان اجرای عدالت، دادگاهی عادلانە و مجدد، رفع حکم اعدام برای شهرام احمدی شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل