ارجاع پرونده مرتضوی به دادگاه

وکیل کارگران شاکی مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی از ارجاع پرونده مدیرعامل سابق تامین اجتماعی به دادگاه خبر داد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از صدا و سیما، مصطفی ترک همدانی افزود: “سال گذشته ۴ جلسه دادگاه رسیدگی به تخلفات مدیرعامل سابق تامین اجتماعی در دو بخش برگزار شد”.
 
وی گفت: “بخشی از پرونده سعید مرتضوی به شکایت پالیزدار و دورانی که وی دادستان تهران بوده است اختصاص دارد و بخش دیگر آن مربوط به تخلفات وی در تامین اجتماعی است”.
 
وکیل کارگران شاکی مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی درباره آخرین وضع رسیدگی به این پرونده افزود:‌ “در چهارمین جلسه دادگاه نقایص در پرونده محرز شد که بازپرس دستور تحقیقات بیشتر داد”.
 
وی گفت: “پرونده مدیرعامل سابق تامین اجتماعی به دستور بازپرس و به درخواست مرتضوی به کارشناس رسمی دادگستری سپرده شد تا تحقیقات در این زمینه تکمیل شود”.
 
ترک همدانی تصریح کرد:‌ “پس از ارجاع مجدد پرونده به دادسرا،‌ کارشناس رسمی دادگستری تحقیقات خود را در این پرونده تکمیل کرد و پرونده به دادگاه ارجاع شد”.
 
وی گفت: “در حال حاضر پرونده در دادگاه است و زمان رسیدگی هم ۱۴ شهریور تعیین شده است”.
 
ترک همدانی در پاسخ به این سوال که آیا ۱۴ شهریور آخرین جلسه دادگاه مرتضوی است یا خیر؟ افزود: ‌”این که دادگاه آخر باشد بستگی به نتیجه تحقیقات و نظر قاضی پرونده دارد”.
 
پرونده سعید مرتضوی طی ۷ جلسه دادگاه در سه بخش رسیدگی شد که ‌بخش اول به اعتراض وی مربوط به حکم دادگاه مبنی بر۵ سال انفصال از خدمات دولتی در ماجرای کهریزک و معاونت در قتل محسن روح الامینی یکی از کشته شدگان در بازداشتگاه کهریزک و بخش دوم به شکایت پالیزدار و بخش سوم پرونده هم به تخلفاتی که وی در دوران مدیرعاملی تامین اجتماعی مرتکب شده بود، اختصاص داشت که دو بخش آخر پرونده مرتضوی همچنان در دادگاه مفتوح است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل