بازداشت جمعی از فعالان عرب در اهواز

فعالان حقوق بشر از اهواز گزارش دادەاند که موج دستگیری فعالان مدنی و حقوق بشر بیش از گذشته فراگیر شده است و نیروهای اطلاعاتی با همکاری نیروهای انتظامی و یگان ویژه اقدام به این بازداشتها کرده اند.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی شبانه با در دست داشتن سلاحهای گرم به منازل عدیدی در کوی الثوره (علوی) شهر اهواز یورش برده و شمار عدیدی از جوانان عرب را بازداشت کردند. تاکنون تنها نام شماری از بازداشت شدگان بدست فعالان حقوق بشر رسیده و نام دیگر بازداشت شدگان نامعلوم است.
بازداشتهای کوی الثوره(کوی علوی):
۱- محمود سواری فرزند عبدالعلی
۲- باسم بترانی فرزند جاسم
۳- مصطفی حیدری فرزند شلتاق
۴- ریاض فارس
۵- ع هاشم
درهمین راستا نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی طی شبهای جمعه و یکشنبه سوم و پنجم آوریل جاری با حمله شبانه به منازل عدیدی در شهر حمیدیه شماری از جوانان عرب را بازداشت کردند. خشونت بکارگرفته شده در حملات نیروهای امنیتی باعث بوجود آمدن رعب و وحشت فراوانی نزد خانواده ها و کودکان شده و شهر حمیدیه در وضعیت نظامی شدیدی بسر برده است. نام بازداشت شدگان شهر حمیدیه بشرح آتی است:
۱- حاتم عبیات فرزند اجلاو (بردار زندانی سیاسی حسن اجلاو عبیات)
۲- مسلم خسرجی
۳- احمد مرمضی فرزند ناصر
۴- سالم عطشانی فرزند کاظم
۵- هادی مروانی فرزند کریم
۶- مالک شاخی فرزند علی
از طرف دیگر نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ٨/۴/٢٠١۵ با حمله به محل کار شاعر اهوازی “احمد سبهان حزباوی” در منطقه قلعه کنعان، وی را بازداشت کرده و به مکان نامعلوم انتقال دادند. بازداشت احمد حزباوی در حالی صورت می گیرد که وی در مراسم شعرخوانی در اهواز با سرودن شعری از حمله نظامی عربستان سعودی به فرقه گرایان حوثی قدردانی کرده بود.

کریم دحیمی فعال حقوق بشر اهوازی در این باره می گوید که هرساله نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی شمار زیادی از فعالان سیاسی و فرهنگی عرب را در روزهای منتهی به سالیاد انتفاضه آوریل ۲۰۰۵ بازداشت می کنند. طی روزهای گذشته نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با ارسال پیامهایی بر شبکه واتسآپ از بازداشت آنچه تروریستها خوانده، خبر داده اند. خشونتهای بکار رفته بهنگام بازداشتها و همچنین استخدام سلاحهای گرم و نیمه سنگین و بستن مناطق وسیعی از شهر بواسطه ایستهای بازرسی و انتشار وسیع نیروهای بسیج و گردانهای عاشورا در سطح شهر حکایت از سعی جمهوری اسلامی برای حاکمیت فضای جنگی و امنیتی مطلق بر دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل