سازمان گزارشگران بدون مرز صدور حکم سه سال زندان برای عیسی سحرخیز را محکوم ‌کرد.

 گزارش‌گران بدون مرز(RSF) محکومیت به سه سال زندان برای عیسی سحرخیز را محکوم می‌کند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از سازمان گزارشگران بدون مرز، به گفته محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع این روزنامه‌نگار، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران وی را برای اتهام‌ « توهین به علی خامنه‌ای رهبر حمهوری اسلامی» به یک سال و برای تبلیغ علیه نظام» به دو سال حبس قطعی محکوم کرده است.
 
محمود علیزاده طباطبائی، همچنین در باره دیگر اتهام‌های این روزنامه‌نگار گفته است: “موکلم سه پرونده دارد، پرونده اول با اتهام نشر اکاذیب در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت رسیدگی شد ولی هنوز رای صادر نشده است. پرونده دوم موکلم با اتهام توهین به رییس قوه قضاییه در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت بود که به دلیل صدور قرار عدم صلاحیت از سوی دادگاه، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد زیرا اتهام موکلم طبق قانون جدید جرم سیاسی، از مصادیق جرم سیاسی تلقی شده است”.
 
در اردی‌بهشت امسال پس از ٣٧ سال قانون جرایم سیاسی در پارلمان ایران تصویب شد. این قانون پر مناقشه مغایر با موازین حقوق جهانی و اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق حقوق مدنی و سیاسی است که ایران از جمله کشورهای امضا کننده‌ی و متعهد به رعایت انهاست.
 
عیسی سحرخیز روزنامه‌نگار مستقل و مدیر مسئول چندین نشریه اصلاح‌طلب، در موج دستگیری و احضار روزنامه نگاران به تاریخ ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ماه بازداشت شدند. وی در تاریخ ١٩ اسفند، در پی اعتصاب غذایی طولانی مدت و نارسایی قلبی به بیمارستان منتقل شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل