وجود ۲۱۵ هزار زندانی در زندان های ایران

 
رییس کل زندان‌های کشور افزود: در حال حاضر ۲۱۵ هزار نفر زندانی طبق آخرین آمار و اطلاعات در زندان های کشور داریم.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: اکنون سه برابر ظرفیت زندان‌ها جمعیت کیفری داریم، اما توانسته‌ایم، روند افزایشی را متوقف کنیم و روندی که بر اساس آمار سالی ۱۰ درصد به تعداد جمعیت زندان‌ها افزوده می‌شد را، متوقف کنیم.
 
اصغر جهانگیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: زندان جای افراد شرور و ناامن کنندگان جامعه است، ورود افراد جرایم غیرعمد، مهریه و نفقه و افرادی که تحت تأثیر این مسائل پایشان به زندان باز شده، وضعیت ساماندهی زندان‌ها را با مشکل مواجه کرده است و به همین دلیل ما سیاست جدیدی را شروع کرده‌ایم که سیاست رضایت گرفتن است، چرا که از طریق صلح و سازش می‌توان تعداد زندانیان را در این زمینه کمتر کرد.
 
وی در خصوص مجازات حبس خانگی نیز اظهار کرد: حبس خانگی یکی از مجازات‌های جایگزینی است که تمهیدات آن در حال بررسی بوده و پیش بینی کرده‌ایم که با نظارت الکترونیکی بتوانیم از ورود بیش از اندازه زندانیان به زندان جلوگیری کنیم.
 
وی درخصوص نظارت الکترونیک افزود: این نظارت توسط دست بندهای الکترونیکی انجام می شود، در مرحله آزمایش، دو شهر تهران و اصفهان مورد استفاده قرار گرفت، نقایص آن مشخص شد و قرار شد که سیستمی بومی با استفاده از دانش بومی جایگزین سیستم‌های وارداتی شده و مجدداً آزمایشی سیستم‌های بومی مورد استفاده قرار گیرد.
 
جهانگیر ادامه داد: در ابتدای راه قرار شده ۳۰۰ نفر توسط دستبندهای الکترونیکی، نظارت الکترونیک شوند و با عملیاتی شدن این موضوع و گرفتن پاسخ‌های مناسب، نظارت الکترونیکی توسعه خواهد یافت و براساس پیش بینی ها ۱۴ تا ۳۰ هزار نفر تحت نظارت الکترونیکی قرار خواهند گرفت.
 
رییس کل زندان‌های کشور افزود: در حال حاضر نیز ۲۱۵ هزار نفر زندانی طبق آخرین آمار و اطلاعات در زندان های کشور داریم.
 
 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل