اعتراض به روند رسیدگی به پرونده؛ «سحرخیز» اعتصاب غذای خود را دوباره شروع کرد

«عیسی سحرخیز» روزنامه‌نگار سبز کشورمان که از آبان‌ماه پارسال و تحت عنوان پروژه «نفوذ» توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده در اعتراض به روند دادرسی و فشارهای غیرقانونی، اعتصاب غذای تر و چند باره‌ی خود را از صبح دیروز آغاز کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از سحام، عیسی سحرخیز که پس از تحمل دوران زندان و پس از کودتای انتخاباتی سال ۸۸ دچار بیماری‌های قلبی ـ عروقی و کلیوی شد و علاوه‌بر آن نوسان بالای فشار خون سبب می‌شد که وی روزانه چندین و چند داروی مختلف مصرف کند.

فشارها بر مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوران اصلاحات تا آنجا پیش رفت که شرکت بیمه از پرداخت هزینه‌های بیمارستان سر باز زد و علاوه‌بر آن هزینه‌ی خورد و خوراک سه مامور مراقب وی نیز از هزینه‌ی شخصی سحرخیز پرداخت شد.

سحرخیز مطابق بند ۵۰۲ و ۵۲۲ آیین دادرسی که به تازگی به تصویب رسیده الزامی برای تحمل کیفر ندارد چرا که صحت بیماری‌ها و وضعیت وخیم جسمانی وی به تایید پزشکی قانونی رسیده اما نه‌تنها با مرخصی منجر به آزادی وی موافقت نشده بلکه در آخرین حکم از سوی قاضی مقیسه به ۲۱ ماه حبس دوباره محکوم شده است.

«مهدی سحرخیز» فرزند این روزنامه‌نگار زندانی می‌گوید: «اتهام پدر من توهین به رهبری و اتهامی واهی است چراکه وی به هیچکس توهین نکرده و از آنجاییکه به این دلیل و برای چندمین بار طی این ۹ ماه دست به اعتصاب غذا زده، هرگونه پیامدهای جانی و جسمانی که سلامت وی را به خطر اندازد برعهده‌ی آیت‌الله خامنه‌ای است».

عیسی سحرخیز مدیر پیشین دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در سازمان ملل در دوران سازندگی صبح دیروز یکشنبه ۱۱ مهرماه اعتصاب غذای خود را شروع و اعلام کرده که پس از دو هفته اعتصاب دارو را نیز آغاز خواهد کرد.

گفتنی است در زمستان پارسال که سحرخیز یک بار دیگر اعتصاب غذا کرده بود ـ «آیت‌الله یوسف صانعی»، «ابراهیم یزدی» و «سیدمحمد خاتمی» از وی خواستند که دست از اعتصاب غذا بردارد.

همچنین احسان مازندرانی، هم پرونده‌ی سحرخیز که اکنون در زندان اعتصاب غذا کرده از سحرخیز خواسته که برای حفظ سلامتی خود دست به اعتصاب غذا نزند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل