صدور حکم زندان علیه فعالین کارگری شهرستان کامیاران

شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج، شش فعال کارگری و مدنی کرد را جمعا به چهار سال و شش ماه زندان محکوم کرده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهر سنندج هر یک از مهراد صبوری، امید احمدی، شاهو صادقی، آرام محمدی ، روژین ابراهیمی و دلنیا صبوری را به اتهام تبلیغ علیه نظام و برگزاری مراسم اول ماه مه مجموعا به ۴ سال و شش ماه زندان محکوم کرد.
 
 جلسه دادگاهی آنها که روز دوشنبه ۱۲مهرماه برگزار و ۳ ساعت به طول انجامید، این افراد به اتهام تبلیغ علیه نظام دادگاهی شدەاند، آنها این اتهام را رد و اعلام داشتە بودند که شرکت در مراسم اول ماه مه «روز جهانی کارگر» تبلیغ علیه نظام نیست و یکی از مطالبات اولیه طبقه کارگر به حساب میاد، و از شرکت خود در مراسم مستقل روز جهانی کارگر در سال۱۳۹۵ در شهر کامیاران دفاع کرده بودند.
 
گفتنی است که در آخر جلسه دادگاهی، قاضی به این فعالین اعلام کرده بود، یا منتظر جلسه آینده دادگاهی و یا ابلاغ حکم باشند. که روز گذشته بطور رسمی حکم این افراد اعلام شد، و هر یک از مهرداد صبوری به ۱ سال زندان ، شاهو صادقی به ۳ ماه زندان ، امید احمدی به ۱ سال زندان ، روژین ابراهیمی به ۱ سال زندان  ، آرام محمدی به ۳ ماه زندان و دلنیا صبوری به ۱ سال زندان محکوم شدەاند.

شایان ذکر است که «مهرداد صبوری» و «امید احمدی» بهمراه «شاهو صادقی و آرام محمدی» در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ بدون ارائه حکم از سوی نیروهای وابسته به وزارت اطلاعات پس از تفتیش منزل و ظبط وسایل شخصی، بازداشت شدند. که در تاریخ ۵ خردادماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی با قید وثیقه آزاد شدند.
همچنین روژین ابراهیمی و دلنیا ابراهیمی نیز روز اول خرداد ماه سال جاری به اداره‌ی اطلاعات کامیاران احضار و تحت بازجویی قرار گرفته بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل