‎برگزاری دادگاه احمد منتظری به اتهام اقدام علیه امنیت ملی

‎بیت آیت‌الله منتظری در بیانیه‌ای خبر داد که جلسه دادرسی احمد منتظری امروز در دادگاه ویژه روحانیت قم برگزار شد. احمد منتظری فرزند آیت‌الله منتظری طی دو ماه گذشته و به دنبال انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری، بارها به دادگاه ویژه روحانیت قم فراخوانده شده است.

‎به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، آقای احمد منتظری فرزند آیت‌الله منتظری طی دو ماه گذشته و به دنبال انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری، بارها به دادگاه ویژه روحانیت قم فراخوانده شده است.
‎مرداد ماه امسال پس از انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری، احمد منتظری اعلام کرد به اتهام انتشار فایلی صوتی از جلسه آیت‌الله منتظری با مسئولین قضایی در سال ۶۷ در سایت و کانال تلگرامی مرحوم آیت الله منتظری به دادگاه احضار شده است.

‎او اعلام کرده بود: «یکی از موارد مطرح شده “افشای اسرار نظام” بوده است؛ با این استدلال که زمان ضبط این فایل، آیت‌الله منتظری قائم مقام رهبر ایران بوده و اسراری که او در جریان آن قرار داشته، از اسرار نظام جمهوری اسلامی بوده و افشای آن “جرم” است. به دادگاه گفته‌ام این اسناد حدود ۲۰ سال پیش در خاطرات آیت‌الله منتظری منتشر شده و چیز جدیدی در این فایل صدا افشا نشده است. اتهام دیگر که وارد شده است “کمک به اتحاد عربستان سعودی و منافقین” با انتشار این فایل بوده است.»

‎متن این بیانیه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بیت آیت‌الله العظمی منتظری را با هم می‌خوانیم:
‎بسمه تعالی

‎به دنبال انتشار فایل صوتی آیت‌الله‌العظمی منتظری در خصوص اعدام‌های تابستان ۱۳۶۷، جلسه دادرسی حجه الاسلام والمسلمین احمد منتظری در مورخ ٩۵/٧/٢٨ در محل شعبه ۵ دادگاه ویژه روحانیت قم به ریاست قاضی حجه الاسلام رضایی، به صورت غیر علنی و بدون حضور وکیل مدافع و هیئت منصفه برگزار شد.
‎این جلسه که از ساعت ٩ صبح آغاز شده بود، در ساعت ١ بعدازظهر به پایان رسید.
‎در این جلسه کیفرخواست صادره توسط شعبه ۴ بازپرسی، توسط حجه الاسلام انصاری زاده نماینده دادستان مبنی بر تقاضای محکومیت ایشان به جرم “اقدام علیه امنیت ملی” به استناد مواد ۴٩٨ و ۵٠١ و ۵٠۵ قانون مجازات اسلامی قرائت شد؛ و سپس ایشان ضمن رد اتهامات فوق، بر اساس لایحه تنظیمی، به دفاع از خود پرداخت.
‎بر حسب درخواست مسئولین مربوطه قرار شده است که محتویات جلسه تا اعلام رأی دادگاه منتشر نشود.
‎بیت آیت الله العظمی منتظری(ره)
‎٢٨ مهر ماه

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل