آرش صادقی در ششمین روز اعتصاب غذا/ تهدید وی به محروم شدن از ملاقات با همسرش

 
آرش صادقی کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین که از روز سوم آبان‌ ماه در اعتراض به بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی دست به اعتصاب غذا زده است. همچنان در اعتصاب غذا بسر می برد و مقامات امنیتی زندان اوین در دیدار با این زندانی گفته‌اند تا زمانی که در اعتصاب غذاست از ملاقات با همسرش محروم خواهد بود.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آرش صادقی، زندانی سیاسی که در اعتراض به روند غیرقانونی پرونده و بازداشت همسرش از روز دوشنبه سوم آبان، اقدام به اعتصاب غذا کرده، از سوی مسئولان زندان اوین تهدید شده است که تا زمانی در اعتصاب به سر می‌برد از امکان ملاقات همسرش محروم می‌باشد.
 
 وضعیت جسمانی این زندانی سیاسی پس از شش روز اعتصاب به وخامت گرویده و وی از روز گذشته دچار افت فشار شدید و تپش قلب گشته است.
 
همسر آرش صادقی، گلرخ ایرایی، از سوم آبان ماه با یورش نیروهای امنیتی به منزل، جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به بند نسوان زندان اوین منتقل‌شده است.
 
آرش صادقی پیش‌تر به مسئولین پرونده و زندان اوین گفته بود که در صورت اجرای حکم همسرش دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
 
این دانشجوی محروم از تحصیل رشته فلسفه اعلام کرده که نیروهای امنیتی در پرونده آن‌ها دخالت داشته و قانون به‌طور مرتب در پرونده آن‌ها نقض شده است.
 
آرش صادقی، فعال سیاسی و دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی به همراه همسرش، گلرخ ابراهیمی ایرایی، در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ توسط قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه بازداشت و یکم دی‌ماه سال ۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل گروه غیرقانونی» و همسرش به اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به ترتیب به پانزده سال حبس و شش سال حبس محکوم شدند که این حکم برای آرش صادقی طی دادگاه تجدیدنظر مورد تائید قرار می‌گیرد که با حساب چهار سال تعلیقی در پرونده قبلی حکم به ۱۹ سال حبس افزایش یافت.
 
پیش‌تر نیز در جریان مراجعه مأموران امنیتی به خانه مادر آرش صادقی برای بازداشت پسرش در سال ۱۳۸۹، مأمورین با واردکردن ضربه‌ای به سر مادر وی باعث خونریزی مغزی شده که مادر این فعال دانشجویی پس از چند روز بستری بودن در بیمارستان درگذشت. لازم به توضیح است، پزشک بیمارستان علت مرگ را ایست قلبی تشخص می‌دهد اما باگذشت چهار ماه پس از مرگ، پزشک قانونی علت مرگ را «اصابت سر به شی‌ء سخت» اعلام کرده است که باعث خونریزی داخلی و بعد ایست قلبی شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل