بازداشت دو برادر بوکانی توسط نیروهای وزارت اطلاعات

ماموران لباس شخصی وزارت اطلاعات در بوکان، بدون در دست داشتن حکم ، دو برادر را همراه با ضرب و شتم بازداشت کردند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، ساعت ۳ بامداد امروز شنبه ۱۵ آبان، دو برادر با نام‌های «مصطفی شیخی و دیاکو شیخی» اهل بوکان توسط نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات بازداشت شدند.
 
یک منبع مطلع در این باره به “کانون مدافعان حقوق بشر کردستان” گفت که ساعت سه بامداد امروز شنبه، نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات با دو ماشین و بعد از محاصره منزل آقای شیخی پدر این دو برادر، به منزل ایشان یورش برده و بعد از بی احترامی و بازدید کامل خانه، این دو برادر را در حالی که مورد ضب و شتم قرار دادند، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.
 
تا این لحظه از اتهامات و محل نگهداری این دو برادر بوکانی اطلاعی در دست نیست.
 
گفتنی است که طی یک‌ماه اخیر بیش از دهها شهروند کُرد در مناطق کردنشین بازداشت و به سلول‌های انفرادی وزارت اطلاعات در این شهرها انتقال یافته‌اند.
 
براساس گفته بسیاری از خانواده های بازداشتی، نیروهای وزارت اطلاعات برای بازداشت هیچ یک از این افراد حکم قضائی بهمراه نداشتەاند. همچنین مقام های قضائی پس از مراجعه خانواده شماری از بازداشت شده ها از بازداشت این افراد ابراز بی اطلاعی کرده و تاکید کرده اند که حکمی مبتنی بر بازداشت اعضای این خانواده ها از سوی آنان صادر نشده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل