علی شریعتی با وجود وخامت وضعیت جسمانی، «اعتصاب غذای خشک» را آغاز کرد

علی شریعتی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، در اعتراض به انتقال خود به زندان برای اجرای حکم ناعادلانه، اعتصاب غذای خشک را آغاز کرد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از سحام نیوز، علی شریعتی در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولین به خواست‌های قانونی خود، اعتصاب غذای خود را از اعتصاب غذای تر (فقط آب) به اعتصاب غذای خشک (عدم نوشیدن آب) تبدیل کرد.
 
مسئولین زندان اوین در اقدامی خلاف اصول اولیه‌ی انسانی، از اعزام آقای شریعتی به بیمارستان خودداری کرده‌اند. این در حالی است که وی به دلیل اعتصاب غذا در وضعیت مناسب جسمانی قرار ندارد.
 
«فشار خون پایین»، «درد در ناحیه‌ی کلیه»، «ضعف جسمانی»، «از دست دادن ۸ کیلو از وزن» و… وضعیت نگران کننده‌ای را برای علی شریعتی ایجاد کرده است.
 
علی شریعتی «در اعتراض به بازگشت به زندان برای گذراندن حکمی که مصداق قانونی ندارد»، دست به اعتصاب غذا زده و گفته: «تا زمانی‌که از این حکم غیرعادلانه و غیرقانونی تبرئه نشود، دست از اعتصاب غذای خود بر نمی‌دارد.»
 
«تجمع علیه اسیدپاشی به زنان» که اکنون علی شریعتی به دلیل شرکت در آن به پنج‌سال زندان محکوم و زندانی شده، تجمعی در اعتراض به اسیدپاشی‌های سریالی علیه زنان در اصفهان بود که در فاصله شهریور تا ۲۴ مهرماه سال ۱۳۹۳ در اصفهان رخ داد.
 
پس از انتشار خبر این «اسیدپاشی‌های سریالی بر زنان»، چندین تجمع مردمی در اصفهان، مشهد و تهران در اعتراض به این اسیدپاشی‌ها برگزار شد که تجمع ۳۰ مهرماه سال ۱۳۹۳ مقابل مجلس شورای اسلامی از جمله این تجمعات بود.
 
مقام‌های قضایی و فرماندهان نیروی انتظامی و وزارت کشور با گذشت دو سال از آن اسیدپاشی‌ها اعلام کرده‌اند که هنوز قادر به شناسایی عوامل این اقدام نیستند اما معترضان به آن از جمله علی شریعتی بازداشت و زندانی شده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل