‎یاشار سلطانی سردبیر سایت افشاگر معماری نیوز آزاد شد

بنا به اعلام دادستان تهران یاشار سلطانی، سردبیر سایت معماری نیوز، آزاد شده است. معماری نیوز رسانه‌ای بود که مدارکی درباره تخلفات شهرداری تهران در واگذاری املاک منتشر کرد.

‎به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ،آقای سلطانی ۲۷ شهریور ماه سال جاری به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد و از آن جا که وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تعیین شده را نداشت بازداشت شد.

‎بازداشت یاشار سلطانی به طور کم سابقه‌ای با واکنش افکار عمومی در ایران مواجه شد و چهره‌ها، رسانه‌ها و افراد از طیف‌های مختلف، از جمله از میان محافظه‌کاران، به حمایت از او پرداختند و به بازداشتش اعتراض کردند.

‎بعد از این واکنش‌ها دادستان کل ایران در مصاحبه‌ تلویزیونی گفت که “تخلف قطعی” شهرداری تهران در واگذاری املاک به ۴۵ نفر ثابت شده است. محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، می‌گوید از این تخلف‌ها اطلاعی نداشته است.

‎عباس جعفری دولت آبادی چند روز پیش درباره وضعیت یاشار سلطانی گفت: “اقدام متهم در پس پرده‌ مبارزه با فساد، در پی پیروزی یک جریان خاص سیاسی در شورای شهر تهران بوده است.”

‎یاشار سلطانی پیش از بازداشت خود درباره هدف سایت معماری نیوز گفته بود: “یک هدف بیشتر نداشتیم و آن هم این که هزینه تخلف را بالا ببریم.”

‎افشاگری سایت معماری نیوز درباره تخلفات شهرداری تهران در واگذاری املاک مدتی پس از رسوایی حقوق‌های بالای مدیران دولتی انجام شد.

‎بر اساس گزارش‌ سازمان شفافیت بین‌المللی از شاخص تلقی از فساد در سال ٢٠١۵، ایران یکی از اقتصادهای فاسد جهان است و در میان ۱۶۷ کشور بررسی‌شده رتبه ۱۳۰ را دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل