انتقال دو برادر بازداشتی به اداره اطلاعات ارومیه

 
دو برادر بوکانی بنام های«مصطفی شیخی و دیاکو شیخی» که قبلا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدە بودند، روز چهارشنبه ۲۶آبان به اطلاعات ارومیه منتقل شدند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، ساعت ۳ بامداد روز شنبه ۱۵ آبان، دو برادر با نام‌های «مصطفی شیخی و دیاکو شیخی» اهل بوکان توسط نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات بازداشت شدند. که روز چهارشنبه ۲۶آبان به اطلاعات ارومیه منتقل شدند.
 
یک منبع مطلع در این باره به کانون مدافعان حقوق بشر کردستان گفت اتهامی که به این دو برادر زدەاند، ارتباط با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام و حمل سلاح بودە است.
 
این منبع همچنین گفت: حمل سلاح دروغ محض است و آنها همان شب دستگیری غیراز لب تاپ و وسایل شخصی چیز دیگری در خانه پیدا نکردند.
 
این دو برادر در حالیکه متوجه برخورد غیرقانونی ماموران اطلاعات شدند، قادر به سکوت نشدند و دیاکو به علت شعار دادن علیه رهبر ایران به شدت مورد ضرب و شتم واقع شد که حمله غیرقانونی ماموران منجر به خونریزی دهان وی شد.
 
گفتنی است که براساس گفته خانواده این دو بازداشتی، نیروهای وزارت اطلاعات برای بازداشت این دو برادر حکم قضائی بهمراه نداشتەاند.
 
 
 
 
 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل