از برگزاری مراسم فروها در تهران جلوگیری شد

مأموران امنیتی در تهران با بستن کوچه منتهی به خانه فروهرها، مانع از حضور افراد در مراسم بزرگداشت داریوش فروهر و پروانه اسکندری، از کشته‌شدگان قتل‌های زنجیره‌ای شدند. قرار بود این مراسم از ساعت ۱۶ تا ۱۸ امروز (دوشنبه) اول آذر ماه برگزار شود.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز اول آذرماه ۹۵، نیروهای امنیتی و انتظامی با بستن خیابان هدایت، مانع از برگزاری مراسم هجدهمین سالگرد داریوش و پروانه فروهر در منزل آن‌ها شدند.
 
پرستو فروهر، نویسنده، هنرمند و فعال حقوق بشر مقیم فرانکفورت که برای برگزار کردن مراسم بزرگداشت پدر و مادر فقیدش، با وجود تهدیدهای امنیتی و احضار به دادگاه انقلاب به تهران رفته است، به دلیل حاکم شدن شرایط امنیتی از عدم امکان برگزاری این مراسم برای هجدهمین سال متوالی خبر داد.
 
او به رادیو زمانه گفته: «متاسفانه از ساعت ۱۰ صبح امروز کوچه منتهی به خانه ما را بسته‌اند و به کسانی که علاقه‌مند به شرکت در مراسم هستند اجازه ورود نمی‌دهند. به هر صورت این اعمال ممنوعیت است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند عملا امکان برگزار کردن مراسم وجود نخواهد داشت چرا که قرار نیست مراسم یادبود در خانه خالی برگزار شود.»
 
پرستو فروهر با اعتراض شدید به اقدام صورت گرفته و منع افراد از حضور در این مراسم یادبود گفت: «تأسف می‌خورم و بسیار هم معترضم به این‌که بعد از ۱۸ سال هنوز ما حتی حق برگزار کردن مراسم بزرگداشت را هم نداریم.»
 
جمهوری اسلامی در طول نزدیک به دو دهه گذشته، همواره مانع از برگزار شدن مراسم بزرگداشت برای داریوش و پروانه فروهر شده است.
 
پرستو فروهر، سال گذشته و به دنبال ایجاد ممنوعیت مشابه برای برگزاری این مراسم، متن گفتارش برای این آیین بزرگداشت را منتشر کرد. او نوشته بود که این بار هم «مأموران معذور» از گردهم‌آیی ما جلوگیری کردند:
 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل