پایان مرخصی و بازگشت مریم نقاش زرگران به زندان

 
با پایان مرخصی، «مریم نقاش زرگران» نوکیش مسیحی و زندانی محبوس در بند زنان (نسوان) زندان ، روز جاری  جهت ادامه محکومیت خود به زندان اوین بازگشت. مدت حبس این نوکیش مسیحی به دلیل “غیبت” در مرخصی پیشین خود به مدت ۴۵ روز افزوده شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «مریم (نسیم) نقاش زرگران» پیش تردر ۳۱ مرداد ماه سال جاری به مرخصی درمانی اعزام شد و شنبه ۲۷ شهریور ماه به زندان بازگشت. این نوکیش مسیحی در ۱۵ تیرماه سال جاری در اعتراض به خواسته هایش ( آزادی بی قید و شرط) دست به اعتصاب غذا زده بود و در پی این اعتصاب غذا ۳ بار به بهداری زندان منتقل شد و به علت پایین بودن فشار به او سرم وصل شد. او در نهایت پس از گذشت ۲۷ روز ازاعتصاب غذای اعتراضی با قول مساعد مسوولین در روز یکشنبه ۱۰ مرداد ماه به اعتصاب غذای خود پایان داد.
 
یک منبع آگاه طی گفتگویی با  «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته است ” مریم پیش‌تر پس از اعتصاب غذای اعتراضی به مرخصی درمانی اعزام شد به او اعلام کردند نمی‌خواهد به زندان بازگردد تا جواب آزادی مشروط در پروند اش مشخص شود و مدتی بعد با آزادی مشروطش مخالفت شد و از او خواسته شد به زندان باز گردد.  و اکنون این مدت مرخصی را به عنوان غیبت عنوان کرده اند و برایش ۴۵ روز غیبت در نظر گرفتند.”
 
«مریم نقاش زرگران» پیش تر نیز در ۵ خرداد‌ ماه ۱۳۹۵ در اعتراض به ”عدم رسیدگی به وضعیت جسمی، وضعیت پرونده، عدم آزادی مشروط و مخالفت با اعطای مرخصی” دست به اعتصاب غذا زده بود وپس از گذشت یازده روز اعتصاب غذای اولش در ۱۷ خردادماه با تودیع وثیقه به مرخصی درمانی اعزام شد.
 
او با درخواست خانواده و دوستانش با این‌ که تمامی خواسته‌هایش تحقق نیافته بود، به اعتصاب غذای خود پایان داد ودر نهایت با مخالفت دادستانی جهت تمدید مرخصی و همچنین تهدید به ضبط وثیقه (سند ۳۵۰ میلیون تومانی که جهت وثیقه قرار گذاشته شده بود)، عصر دوشنبه ۷ تیرماه جهت ادامه دوران محکومیت، خود را به زندان اوین معرفی کرد.
 
«مریم (نسیم) نقاش زرگران» مبتلا به بیماری «ASD» است و پیش تر در حدود ٩ سال پیش تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته و در پی این جراحی او نیاز مبرم به مراقبت های ویژه و همیشگی پزشکی دارد.
 
اولین بار در اسفندماه ١٣٨٩ «مریم «نسیم» نقاش زرگران» پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مورد بازجویی و تهدید قرار گرفت.
 
درپی این بازجویی ها که با تهدید خانواده نیز همراه بوده است، سوالاتی در خصوص برگزاری کلیسای خانگی و جامع بوده است.
 
تنها پس از گذشت چند روز از بازداشت «سعید عابدینی» در سال ۱۳۹۱ که برای بازدید از خانواده و پیگیری تاسیس یک پرورشگاه» به ایران سفر کرده بود، «مریم «نسیم» نقاش زرگران» طی تماس تلفنی از سوی پلیس امنیت احضار و بازداشت شد .
 
منزل پدری این نوکیش مسیحی نیز در همان روز مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و تمامی لوازم شخصی او به همراه کتاب ها و جزوات دینی توقیف شد.
 
نیروهای امنیتی پس از بازداشت، این نوکیش مسیحی را جهت انگشت نگاری به زندان اوین منتقل کرده و بدون کوچکترین توضیحی و بدون هیچ گونه تفهیم اتهامی او را به ساختمان وزرا منتقل کردند.
 
«مریم «نسیم» نقاش زرگران» مدت ۵ شبانه روز در بدترین شرایط و فقدان امکانات بهداشتی در این مکان بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت.
 
یک منبع نزدیک به این نوکیش مسیحی اغلب سئوالات مطرح شده را در خصوص برگزاری مراسم در این کلیسا ها عنوان کرد.
 
این نوکیش مسیحی پس از بازجویی ها به بند زنان (نسوان) زندان اوین منتقل شد و از سوی شعبه ٢ دادسرای شهید مقدس تفهیم اتهام شد.
 
اتهام منتسب داده شده به این نوکیش مسیحی (تبلیغ علیه نظام) عنوان شد.
 
«مریم «نسیم» نقاش زرگران» در نهایت پس از تحمل ١٩ روز بازداشت موقت به قید وثیقه ٧٠ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.
 
خانم زرگران از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام « اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی» به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.
 
این در حالی‌است که چنین اتهامی هرگز به او تفهیم نشده بود.
 
 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل