درپی عدم تودیع وثیقه؛ پنج درویش گنابادى در دزفول روانه زندان شدند

 

دادسراى دزفول، امروز سه‌شنبه ٢٣ آذر، پنج نفر از دراویش گنابادى را که به دلیل اعتراض به «سخنرانى توهین‌آمیز عده‌اى طلبه‌ی جوان علیه اهل طریقت و عرفان» تحت تعقیب و پیگرد قضایی بودند، به علت عدم تودیع وثیقه، بازداشت کرد. همچنین دادستانى این شهرستان علیه  وکیل این شهروندان نیز اعلام جرم کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از مجذوبان نور، این پنج درویش گنابادى به نام‌هاى غلامرضا ابرکار، مسعود مجدی‌نسب، حسن دیاپور، قاسم مانگری و بهنام ملکی پس از بازجویی توسط بازپرس، حاضر به پذیرش وثیقه‌ی اعلامی مقام قضایی نشده و روانه‌ی زندان شدند.

بنابر این گزارش؛ دادستانى این شهرستان همچنین علیه آقاى ابراهیم شنبدى، وکیلِ درویشان یادشده اعلام جرم کرده است.

دادستانى دزفول اتهام آقاى شنبدى را افشای اسناد و اوراق پرونده‌ی اتهامی موکلانش اعلام کرده است که این وکیل دادگسترى می‌بایست ظرف ۵ روز آینده براى دفاع در دادسرای دزفول حاضر شود.

یادآور مى‌شود پس از برگزاری نمایشگاه هفته‌ی دفاع مقدََس در شهرستان دزفول و سخنرانی تحریک‌کننده‌ی چند طلبه‌ی جوان علیه باور‌ها و عقاید دراویش گنابادى، جمعی از دراویش با حضور در این نمایشگاه خواستار تعطیلی آن شدند که با دخالت مأمورین انتظامی این تجمع به خشونت کشیده شد و تعدادی از دراویش بازداشت شده و از سوى دادسراى دزفول به اخلال در نظم عمومی، تخریب اموال عمومی، توهین به مقدسات و توهین به مقامات ارشد نظام متهم شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل