شصت و هشتمین روز از اعتصاب غذا / گزارشی از آخرین وضعیت آرش صادقی

«آرش صادقی» زندانی سیاسی محبوس در سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین،  بدلیل درد شدید معده ، افت شدید فشار خون (۶ روی ۵)،  تنگی نفس و بالا رفتن تپش قلب، روز گذشته به مدت چند دقیقه کوتاه از هوش رفته و سپس به بهداری  زندان منتقل شده است .
این زندانی سیاسی مجددا از دریافت سرمخودداری کرده و پس از چند ساعت به بند بازگردانده شده است.

«حسین صادقی» پدر این زندانی سیاسی نیز از روز جمعه هفته گذشته ( ۳دی ماه) در اعتراض به  عدم توجه مسوولین جهت رسیدگی به مطالبات فرزندش ،ممنوع الملاقات بودن با  آرش با همسرش و همچنین در حمایت از اعتصاب غذا و خواسته های فرزندش دست به اعتصاب غذا زده است.  وضعیت پزشکی  «آرش صادقی» در پی تداوم اعتصاب غذا  به صورت دقیق در ادامه  می آید.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پزشک قانونی پس از معاینه دقیق «آرش صادقی» گزارش کرده است ، خطربه کما رفتن و حتی فوت وی وجود دارد.

طی آزمایشات صورت گرفته  پزشکان گفته اند ” به علت اعتصاب غذای طولانی مدت روده آقای صادقی دچار چسبندگی  شدید  شده  و در صورت ادامه این روند خونریزی را در پی خواهد داشت. همچنین کلیه های وی به دلیل کمبود آب ، جمع شده و کلیه سمت چپ ۷۰ درصد و کلیه چپ ۲۰ درصد  دچار آسیب دیدگی شده اند. به گفته  پزشک، کلیه سمت راست آقای صادقی در آینده هرگز مانند سابق کارایی خود را نخواهد داشت.

«آرش صادقی» که درحال حاضر مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس خود درسالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین است، در شصت و هشتمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود به سر می برد. وی با مشکلاتی همچون: غلظت خون بالا و خطر ایست قلبی، خطر به کما رفتن در اثر قند خون بالا، کاهش وزن شدید و لاغری مفرط، تنگی نفس، بالا آوردن لخته خون و در مقاطعی خون، تنگی نفس، حالت تهوع، مشکلات کلیه، احتمال خونریزی  معده در خواب، احتمال سوراخ شدن معده ، بریده بریده گفتن کلمات، بی خوابی مفرط که نتیجه اختلال در سیستم متابولیسم است ، پوسته پوسته شدن بدن به علت  فقر شدید ذخایر غذایی، خطر به کما رفتن و حتی فوت  روبروست که  همگی از عوارض  اعتصاب غذای طولانی مدت این زندانی است.

مسئولین با اینکه خطر به کما رفتن و حتی فوت «آرش صادقی» به صورت جدی وجود دارد هیچ گونه واکنشی نسبت به خواسته های او و رسیدگی به شرایطش صورت نداده اند.

«حسین صادقی» پدر این زندانی سیاسی طی گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفت: ” ازروز جمعه هفته گذشته ( ۳دی ماه) در اعتراض به  عدم توجه مسوولین جهت رسیدگی به مطالبات فرزندم ،ممنوع الملاقات بودن با همسرش و همچنین در حمایت ازاعتصاب غذا و خواسته هایش دست به اعتصاب غذا زده ام و خواستار رسیدگی به  مطالبات و وضعیت وخیم فرزندم  هستم و ازهمگان می خواهم صدای فرزندم، همسرش و دیگران عزیزان در بند باشند. مسئولین با اینکه خطر به کما رفتن و حتی فوت فزندم بصورت جدی وجود دارد هیچ گونه واکنشی نسبت به خواسته های او و رسیدگی به شرایطش صورت نداده اند. باید به درستی فهمید اینکه گفته می شود اعتصاب کنندگان جان خود را برای رسیدن به خواسته هایشان در معرض خطر قرار داده اند ، یک شعار سیاسی نیست. چرا که از منظر پزشکی اعتصاب غذا عوارض بسیار جدی بر سلامت اعتصاب کنندگان خواهد گذاشت.”

آرش صادقی در سوم آبان ماه هم زمان با بازداشت همسرش «گلرخ ابراهیمی ایرایی» طی نامه ای اعلام کرد که در اعتراض به نحوه بازداشت و نقض های مکرر قانونی در پرونده همسرش و خودش دست به اعتصاب غذا می زند.

«گلرخ ابراهیمی ایرایی»، صبح روز سوم آبان ماه بدون دریافت احضاریه کتبی از سوی ماموران امنیتی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد،  وی درحال حاضر در بند زنان (نسوان) این زندان نگهداری می‌شود.

یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی پیش تر طی گفتگویی با « کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته بود” آخرین ملاقات آرش و گلرخ تقریبا سه هفته پیش و آن هم در حضور رئیس زندان بوده است. در این مدت بیش از دوماه بازداشت و اجرای حکم حبس گلرخ که با اعتصاب آرش در اعتراض به این اقدام همراه شد، تنها دو مرتبه هم تماس تلفنی داشته اند.”

اکنون حدود سه هفته است با تصمیم مسئولان زندان از ملاقات هفتگی با همسرش (گلرخ ابراهیمی ایرایی)  که در بند زنان (نسوان) زندان اوین محبوس است، محروم شده است.

گزارش: آرون عسکری

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل