عدم انتقال آرش صادقی به بیمارستان و تداوم وخامت جسمی اش

 
علی رغم وعده مسئولین جهت انتقال «آرش صادقی» دانشجوی سابق دانشگاه علامه طباطبایی و زندانی سیاسی محبوس دربند هشت زندان اوین به بیمارستان ، این زندانی همچنان با وخامت بد جسمی اش در زندان نگهداری می شود و به بیمارستان اعزام نشده است. «آرش صادقی» روز گذشته در پی اعزام همسرش «گلرخ ایرایی» به مرخصی، پس از گذشت هفتاد و دو روز اعتصاب غذا و شرایط جسمی بسیار خطرناک به اعتصاب غذای خود پایان داد و با قبول تزیق سرم در بهداری زندان اوین تحت قرار گرفته بود. او سحرگاه روز جاری مجددا به دلیل بالا آودن خون، درد معده و تهوع شدید به بهداری زندان اوین منتقل شد و پس از تزریق داروی ضد تهوع و ضد درد معده به بند بازگردانده شده است . مسئولین تا کنون از اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان خودداری کرده اند و او همچنان در زندان در بدترین شرایط جسمانی نگهداری می شود.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «آرش صادقی» در پی اعتصاب غذای خود که پس از گذشت هفتاد و دو روز به پایان رسید با مشکلاتی همچون: التهاب و عفونت شدید ریه، سرفه های مداوم، غلظت خون بالا و خطر ایست قلبی، خطر به کما رفتن در اثر قند خون بالا، افت فشار شدید، کاهش وزن شدید و لاغری مفرط، تنگی نفس، بالا آوردن لخته خون و در مقاطعی خون، تنگی نفس، حالت تهوع، مشکلات کلیه، احتمال خونریزی معده در خواب، احتمال سوراخ شدن معده ، بریده بریده گفتن کلمات، زخم بستر، بی خوابی مفرط که نتیجه اختلال در سیستم متابولیسم است ، پوسته پوسته شدن بدن به علت فقر شدید ذخایر غذایی، خطر به کما رفتن و حتی فوت روبرو است که همگی از عوارض اعتصاب غذای طولانی مدت این زندانی به شمار می رود.
 
طی آزمایشات صورت گرفته ازسوی  پزشکان گفته شده بود “به علت اعتصاب غذای طولانی مدت روده آقای صادقی دچار چسبندگی  شدید  شده  و در صورت ادامه این روند خونریزی را در پی خواهد داشت. همچنین کلیه های وی به دلیل کمبود آب ، جمع شده و کلیه سمت چپ ۷۰ درصد و کلیه چپ ۲۰ درصد  دچار آسیب دیدگی شده اند. به گفته  پزشک، کلیه سمت راست آقای صادقی در آینده هرگز مانند سابق کارایی خود را نخواهد داشت.
 
نتیجه آزمایش بر روده این زندانی سیاسی نیز، چسبندگی شدید روده بوده  است که پزشکان گفته اند اگر وضع روده به همین شکل ادامه پیدا کند خونریزی را در پی خواهد داشت.
 
همچنین پزشک قانونی پس از معاینه دقیق آقای صادقی گزارش کرده  بود خطر به کما رفتن و حتی فوت وی وجود دارد.
 
  آرش صادقی در سوم آبان ماه هم زمان با بازداشت همسرش «گلرخ» طی نامه ای اعلام کرد بود که در اعتراض به نحوه بازداشت و نقض های مکرر قانونی در پرونده همسرش و همچنین اعاده دادرسی مجدد و نیز آزادی همسرش، دست به اعتصاب غذا می زند.
 
در۱۸ خرداد ماه سال جاری «آرش صادقی» جهت پیگیری پرونده خود به دادسرای مقدس واقع در زندان اوین مراجعه کرد و از سوی مسوولین جهت تحمل ۱۹ سال حبس بازداشت و پس از ساعاتی بازجویی و تهدید در بند دوالف سپاه به بند ۸ زندان اوین منتقل شد.
 
«نصیرپور» مسثول اجرای احکام دادسرای شهید مقدس زندان اوین، زمان انتقال این زندانی سیاسی به بند جهت اجرای حکم، سال آزادی این فعال سیاسی را سال ۱۴۱۴اعلام کرد وهیچگونه اشاره ای به اجرای ماده ۱۳۴ که باید طبق روال در مورد پرونده اواعمال گردد نداشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل