حسین صادقی : اعترافات منتسب داده شده به فرزندم آرش کذب است / انتقال این زندانی به بهداری

طی روزهای گذشته رسانه های دولتی ایران ویدئویی از «آرش صادقی» زندانی سیاسی محبوس در بند هشت زندان اوین در اولین بازداشتش از سوی «سپاه پاسداران»  منتشر کرده اند و ادعا کردند که او  به نام پدر خود با رسانه ها مصاحبه کرده است. «حسین صادقی» پدر این زندانی سیاسی طی گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی » گفته است ” ویدئو منتشر شده از فرزندش کذب است و  با تهدید به اعدام همسرش و آزار و اذیت او، مجبور به این اعترافات شده است.”  همچنین «آرش صادقی» در پی وخامت جسمی اش شب گذشته به بهداری زندان منتقل شده و به او سرم تزریق و دستگاه اکسیژن وصل شده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پدر این این زندانی سیاسی گفته است ویدئوی منتشر شده مربوط به اولین بازداشت آرش توسط ارگان سپاه پاسداران است که پس از چهار ماه بازداشت فرزندش در زندان  ضبط شده است.
حسین صادقی در ادامه افزود:  آرش هرگز به نام من با رسانه ها مصاحبه نکرده و ویدئوی منتشر شده  و ادعای جعل عنوان پدرش  کذب است.
آقای صادقی با اشاره به مصاحبه آرش با «مسیح علینژاد» افزود صدای پخش شده صدای خود آرش است نه آنطور که در ویدیو به آن اشاره شده . آرش مورد آزار و اذیت و تهدید از سوی بازجوهایش قرارگرفته بود. آنها  به همسرش گلرخ تهمت قران سوزی زده بودند که مجازاتش اعدام است.
آقای صادقی در پایان ضمن نگرانی شدید از وضعیت جسمی فرزندش افزود : علیرغم وعده دادستان جهت انتقال آرش به بیمارستان ، او هنوز در بدترین شرایط جسمی در زندان نگهداری می شود و نمی دانم چه عواملی مانع از انتقال او به بیمارستان شده اند.
«آرش صادقی» در پی اعزام همسرش «گلرخ ایرایی» به مرخصی، پس از گذشت هفتاد و دو روز اعتصاب غذا و شرایط جسمی بسیار خطرناک در۱۴ دی ماه به اعتصاب غذای خود پایان داد .
او شب گذشته بر اثر افت فشار ۸ روی ۶ و تنگی نفس  به بهداری زندان منتقل شد و به وی دستگاه اکسیژن وصل و سرم تزریق شد.
علیرغم وعده دادستان در خصوص اعزام آرش صادقی به بیمارستان، این زندانی سیاسی  همچنان در بدترین شرایط جسمی  در زندان اوین نگهداری می شود، پزشکان زندان مخالفت ارگان بازداشت کننده (سپاه پاسداران) و سازمان زندان ها را مانع اعزام این زندانی به بیمارستان عنوان کرده اند.
طی آزمایشات صورت گرفته ازسوی  پزشکان گفته شده بود “به علت اعتصاب غذای طولانی مدت روده آقای صادقی دچار چسبندگی  شدید  شده  و در صورت ادامه این روند خونریزی را در پی خواهد داشت. همچنین کلیه های وی به دلیل کمبود آب ، جمع شده و کلیه سمت چپ ۷۰ درصد و کلیه چپ ۲۰ درصد  دچار آسیب دیدگی شده اند. به گفته  پزشک، کلیه سمت راست آقای صادقی در آینده هرگز مانند سابق کارایی خود را نخواهد داشت.
نتیجه آزمایش بر روده این زندانی سیاسی نیز، چسبندگی شدید روده بوده  است که پزشکان گفته اند اگر وضع روده به همین شکل ادامه پیدا کند خونریزی را در پی خواهد داشت.
همچنین پزشک قانونی پس از معاینه دقیق آقای صادقی گزارش کرده  بود خطر به کما رفتن و حتی فوت وی وجود دارد.
«آرش صادقی» در پی اعتصاب غذای خود که پس از گذشت هفتاد و دو روز به پایان رسید با مشکلاتی همچون: التهاب و عفونت شدید ریه، سرفه های مداوم، غلظت خون بالا و خطر ایست قلبی، خطر به کما رفتن در اثر قند خون بالا، افت فشار شدید، کاهش وزن شدید و لاغری مفرط، تنگی نفس، بالا آوردن لخته خون و در مقاطعی خون، تنگی نفس، حالت تهوع، مشکلات کلیه، احتمال خونریزی معده در خواب، احتمال سوراخ شدن معده ، بریده بریده گفتن کلمات، زخم بستر، بی خوابی مفرط که نتیجه اختلال در سیستم متابولیسم است ، پوسته پوسته شدن بدن به علت فقر شدید ذخایر غذایی، خطر به کما رفتن و حتی فوت روبرو است که همگی از عوارض اعتصاب غذای طولانی مدت این زندانی به شمار می رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل