دوباره بخشش: مادر مقتول، طناب دار را از گردن قاتل درآورد

مادری پس از نُه سال بردباری از خون فرزندش گذشت و قاتل را در پای چوبه دار بخشید. او از اعدامی خواسته تا در ازای بخشش، مدرسه‌ای بسازد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مادر مقتول با حضور در زندان مرکزی سنندج تصمیم به رضایت گرفت و نگذاشت قاتل فرزندش که تا پای چوبه دار رفته بود، اعدام شود. او پس از درآوردن طناب دار از گردن قاتل فرزندش، به وی پیشنهاد می‌کند که در مناطق محروم کردستان یک مدرسه بنا کند.

«رضا جلالی» اهل کرمانشاه از ٩ سال گذشته به اتهام قتل یکی از همسایگان خود در زندان به سر می‌برد. او سحرگاه چهارشنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، در زندان مرکزی شهر سنندج، در زمان اجرای حکم از جانب خانواده مقتول بخشیده شد.

از سوی دیگر امروز پنج‌شنبه یکی از شهروندان کُرد در فیس‌بوک شخصی‌اش نوشته: «تا چند روز دیگر شخصی بە نام رئوف حسنی جهت اجرای حکم قصاص بە پای چوبەی دار می‌رود. خودش می‌گوید آن اتفاق کاملا ناخواستە و غیر عمد بودە است. دادگاه هم ادعای او را می‌پذیرد و جهت وجهەی عمومی جرم، بە زندان محکوم می‌شود؛ اما بە ناگاه و در حین حبس، او را بە قصاص محکوم می‌کنند. اکنون ١٣ سال تمام است در زندان سنندج است.»

وی در پایان از تلاش برای نجات جان این زندانی و دعوت به همراهی دیگران در این کار گفته: «فردا نزد خانوادەی مقتول می‌رویم و خواهش می‌کنیم بە جای قصاص، عفو و مجازات جایگزین را انتخاب کنند. بە پایشان می‌افتیم و التماس می‌کنیم. قرارمان فردا ساعت ١١ صبح. شهر بانە، منتظر حضور گرمتان هستیم.»

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل