ابلاغ حکم ۳ سال دیگر حبس تعزیری به ارژنگ داودی در دادگاه انقلاب

ارژنگ داودی زندانی سیاسی محکوم به اعدام بعد از احضار دوباره به دادگاه انقلاب کرج، حکم سه سال دیگر حبس به وی ابلاغ شد.

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز شنبه – ۲۹ فروردین ماه، ارژنگ داودی زندانی سیاسی محکوم به اعدام و محبوس در زندان رجایی شهر کرج برای دومین بار در پنج روز گذشته به شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج احضار شد. در این دادگاه، حکم سه سال دیگر حبس از طرف قاضی آصف الحسینی به وی ابلاغ شده است.

این زندانی سیاسی با پرونده سازی جدید بازجویان وزارت اطلاعات و به اتهام توهین به رهبری و سران جمهوری اسلامی ایران توسط قاضی آصف الحسینی رئیس شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج مورد محاکمه قرار گرفت.

ارژنگ داودی به خاطر نامه‌نگاری از زندان و انتشار و ارسال نوشته‌ها و یادداشت‌هایش بارها از سوی مسوولین زندان مورد تهدید، فشار و شکنجه قرار گرفته است. وی با اتهامات تازه‌ای در زندان روبرو و احکام جدید حبس نیز محکوم شده است.
اتهام «عضویت و هواداری و فعالیت موثر در پیشبرد اهداف سازمان مجاهدین خلق در زندان» صدور حکم اعدام را برای این زندانی سیاسی ۶۱ ساله به دنبال داشت.
ارژنگ داودی محکومیت ۱۰ ساله نخست خود را به پایان رسانده، اما پیش از صدور حکم تازه اعدام، با پرونده‌سازی‌های مختلف طی دوران حبس، دوباره به ۲۰ سال و ۸ ماه زندان محکوم شده است.
این زندانی سیاسی آبان‌ماه ١٣٨٢ بازداشت شد و زیر شدیدترین شکنجه‌ها در سلول‌های انفرادی زندان “٣٢٨” سپاه پاسداران، بند دو الف قرار گرفت. وی از سوی شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب، قاضی حسن زارع دهنوی (حداد)، به ۱۵ سال زندان تعزیری، ۵ سال محرومیت از حقوق اجتماعی، انفصال دایم از مدیریت مجتمع آموزشی- فرهنگی پرتو حکمت، ٧۴ ضربه شلاق و تبعید به زندان‌های جنوب کشور محکوم شد.
اتهام‌های اصلی ارژنگ داودی، راه‌اندازی و تاسیس «جنبش آزادی ایرانیان» و «کنفدراسیون دانشجویان ایرانی» است، هرچند اتهامات دیگری همچون نوشتن «مانیفست ضد نظام جمهوری اسلامی»، توهین به رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی و مسوولین نظام و روحانیون، توهین به مقدسات، و همکاری با خبرنگار کانادایی «جین کوکان» برای ساخت فیلم مستند «ایران ممنوع» نیز در پرونده ارژنگ داودی وجود داشت.
داودی در سال‌های اخیر به زندان‌های مختلفی تبعید شده است؛ از زندان اوین به زندانی در اهواز، از آنجا به بندرعباس و سپس به زندان رجایی شهر (گوهردشت) کرج تبعید شد. وی در مدتی که در زندان‌های مختلف دوره محکومیت خود را می‌گذراند، بارها در اعتراض به وضعیت زندان، رفتار زندانبانان و اوضاع سیاسی- اجتماعی ایران اعتصاب غذا کرده است.
این معلم زندانی در دوران سال‌های زندان، بارها مورد شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفته است و بخشی از بینایی و شنوایی خود را در اثر این شکنجه‌ها از دست داده است.
این زندانی سیاسی در مورد احضارش دوباره اش به شعبه یک دادگاه انقلاب نامه‌ی برای انتشار در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته است که در پی می‌آید.

با یاد خدا

امروز شنبه ۱۳۹۴/۱/۲۹ برای دومین بار در طول ۵ روز!؟ به بیدادگاه انقلاب کرج شعبه یک به سردمداری یک شیخ دیوانه به نام آصف الحسینی اعزام شدم. وی که به طور همزمان رییس!؟ دادگاه انقلاب کرج نیز هست، بلافاصله پس از جلسه بیدادگاه روز دوشنبه ۱۳۹۴/۱/۲۴ که بدون حضور وکیل!؟ تشکیل شد و لذا اعتراض شدیداللحن مرا در پی داشت به طرزی عجولانه و جنون آمیز، اقدام به صدور رأی کیلویی!؟ علیه من نموده است.
یادآور می شوم که جلسه قبل در اعتراض به عدم حضور وکیل، بیدادگاه را ترک نموده و علیرغم اصرار مدیر دفتر و پاسیار همراه حاضر به بازگشت به اتاق مربوط نشدم. اینک پس از ۵ روز ابلاغ رای صادره مبنی بر سه سال حبس تعزیری در دومین مراجعه!؟ در حالی صورت می پذیرد که این جانور دو پا نه تنها خود پرونده را مطالعه نکرده بلکه حتی بدون انجام تشریفات مرحله “آخرین دفاعیات”!؟ اقدام به صدور حکم کیلویی و گتره ای نموده است.
این شیخ دیوانه همان کسی است که در سال گذشته در حالی که تحت عنوان “تبعید” در زندان بندرعباس اسیر بودم بدون اینکه مرا احضار نماید به طور غیابی!؟ برایم حکم اعدام!؟ صادر نموده است. اینک این پرونده نیز که با توجه به قوانین نیم بند رژیم منحط فقیه بدون کمترین اغراق ۱۰۰% غیرقانونی بوده، منتهی به صدور حکم حسینقلی خانی!؟ شده است.
بناچار در محل دفتر بیدادگاه ضمن اعتراض شدید شفاهی نسبت به نحوه تشکیل پرونده تا صدور این رأی بی پایه و اساس از امضای ابلاغیه خودداری نموده به صراحت دو بار پشت سر هم با عصبانیت عنوان نمودم: “چنانچه یک بار دیگر به این بیدادگاه به ریاست این ملای روانی احضار شوم شعار مرگ بر خامنه ای، نوکر روس، مزدور چین سر می دهم”!؟
و بلافاصله اضافه نمودم که “اگر از این ملای بیسواد در سطح کلاس دوم راهنمایی هم امتحان گرفته شود، قطعا رفوزه می شود”!؟
آزادیخواهان جهان؛
در صورتی که تحت مطالعات حقوقی قرار گیرد، بدون تردید این پرونده می تواند به عنوان مشتی نمونه خروار، وضعیت کریه و خفقان بار اوضاع قضایی ایرانیان تحت ستم ملایان قرون وسطایی را برملاتر سازد. لذا بدینوسیله مجددا از آن دسته از مجامع جهانی که به ویژه در امور حقوق بشر فعال هستند، مصرانه می خواهم برای انجام معاینات پزشکی و روانپزشکی بر روی این جانی بالفطره از هر طریق ممکن، رسما اقدام نمایند.

ارژنگ داودی
معلم، شاعر، نویسنده
زندانی سـیاسی
زندان رجایی شهر
۲۹ فروردین ۱۳۹۴

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل