پیام نوروزی خامنه‌ای: تهدید معلمان و کارگران به سرکوب بیشتر؟

بیانیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت

متن کامل این بیانیه که در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته در پی می‌آید.

خامنه‌ای با سکوت از روی رضایت در برابر مرگ تدریجی ۸۰درصد از مردم که زیر خط فقر زندگی می‌کنند و ۲۶سال حکومت کردن به همرا فساد، دزدی، اختلاس و بیلان‌کاری با بالاترین آمار تورم، گرانی، بیکاری، طلاق، شکنجه، سرکوب و اعدام در جهان، در سخنرانی که به مناسبت تخریب عید فرخنده باستانی ایرانیان انجام داد، تشکل‌های مردمی و فعالین کارگری، معلمین، پرستاران، حامیان محیط زیست و هویت‌طلبان قومی و مخالفین تبعیض‌های جنسیتی، مذهبی، نژادی و آپارتایدهای سیاسی و طرفداران جدایی دین از سیاست را تهدید به سرکوب بیشتر کرد. وی حرکت اعتراضی-قانونی معلمین، کارگران و پرستاران که حقوقی معادل ۴/۱ خط فقر دریافت می‌کنند و هیچ‌گونه تامین اجتماعی ندارند را اغتشاش نامید و برای این که بهانه سرکوب بیشتر داشته باشد، این مبارزات مدنی را به خارج کشور نسبت داد و اعتراض معلم برای نفی تبعیض را براندازی نامید! او جناح‌های حکومتی با هزاران میلیارد فساد و ارتشا و دزدی مثل رحیمی‌ها، هاشمی‌ها، ۱۷۰ نماینده مجلس ولایتی، آن ۶۰۰نورچشمی که ۲۲۰هزار میلیارد را پس نداده‌اند و رانت‌خواران چند هزار میلیاردی در قالب دلواپسان-اعتدالیون را به وحدت در برابر خانوار ۷۰میلیونی کارگران، معلمان، پرستاران قشر بزرگ بیکاران فراخواند. در حالی که «یونس عساکره‌ها» به دلیل فقر و تنگدستی و سرکوب، گریان دست به خودسوزی زده یا توسط حکومت کشته می‌شوند و دیکتاتور هیچ پاسخی ندارد.
در حالی که به لحاظ قانونی، حق تشکل، حق اعتراض، حق اعتراض، حق اعتصاب و حق داشتن زندگی شرافتمندانه از حقوق پایه‌ای آحاد شهروندان ایرانی است. حکومت به جای تامین و تضمین این حقوق اساسی با برچسب‌زدن‌های واهی همچون براندازی، اغتشاش و شوروش یا نبست دادن اعتراضات مدنی به خارج کشور؛ تلاش می‌کند با فرافکنی بحران‌های اقتصادی و اجتماعی که در آن دست و پا می‌زند، مانع از روند رو به رشد اعتراضات قانونی جنبش اجتماعی کنونی شود. در صورتی که شخص خامنه‌ای و دستگاه دیکتاتوری، به خوبی می‌داند، در برابر اعتراضات و اعتصابات عمومی کارگران و معلم‌ها، هیچ سرکوبی موثر نیست. همه مزدبگیران و حقوق‌بگیران ستم دیده تصمیم جدی دارند در قالب انجمن، کانون، اتحادیه، سندیکا و فدراسیون متشکل‌تر شوند و به ویژه «روز اول ماه می» روز جهانی کارگر و روز معلم مصادف با ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت بر اعتصابات و اعتراضات سراسری خود بیفزایند.
جنبش‌های اجتماعی برابری‌طلب؛ حق‌طلب و دموکراسی‌خواه، راه خود را پیدا کرده و با قوت این راه را ادامه می‌دهد. تهدیدهای خامنه‌ای نیز نمی‌تواند مسیر تاریخی حق‌خواهی و قانونی مبارزه با فقر و تبعیض و ستم را عوض کند.
زندانیان سیاسی گوهردشت کرج ۳ فروردین ۹۴
اسامی به ترتیب حروف :
۱٫ فرید آزموده
۲٫ امیر امیرقلی
۳٫ ایرج حاتمی
۴٫ خالد حردانی
۵٫ افشین حیرتیان
۶٫ شاهرخ زمانی
۷٫ سعید شیرزاد
۸٫ علیرضا فراهانی
۹٫ حشمت‌ا… طبرزدی

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل