آزادی و احضار مجدد بازداشت شدگان تجمع اخیر چابهار

چهار شهروند چابهاری که در تجمات اخیر چابهار بازداشت شده بودند، پس از آزادی مجددا از سوی وزارت اطلاعات احضار شدند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، “اختر نعمتی” ۳۲ ساله فرزند یارمحمد، شهروند چابهاری که در تجمات اخیر چابهار بازداشت شده بود، امروز ۷ اسفندماه با تودیع وثیقه آزاد شد. سه معترض دیگر با نام‌های “نعیم نعمتی” ۲۲ ساله فرزند یارمحمد، “عمران جماعت” بلوچ ۲۳ ساله فرزند حسن و “رشید بلوچ” ۲۳ ساله فرزند محمد حسن نیز هفته گذشته با تودیع وثیقه آزاد شدند، بازداشت‌شدگان مذکور امروز مجددا از سوی وزارت اطلاعات احضار شدند.

اختر نعمتی آخرین نفر از مجموعه جوانان چابهاری است که به خاطر بلند کردن پرچم “زنده با ایران، زنده باد بلوچستان” در اعتراض به طرح تقسیم بلوچستان بازداشت شده بودند.

این جوان چابهاری پس از نماز جمعه با در دست گرفتن پلاکارد “نه به تقسیم بلوچستان” “زنده باد ایران، زنده باد بلوچستان” توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده بود.
این جوانان در پاسخ به سوال ماموران که “چه کسی پلاکارد را برای شما آماده کرده است؟” گفتند: “این اقدام خودجوش بوده است”.

این چهار جوان با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

با این‌حال گزارش شده است “این جوانان مجددا امروز دوشنبه ۷ اسفند توسط اداره اطلاعات چابهار احضار شدند”.

گفتنی است اخیرا دو تن نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس، مجددا طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان به مثابه پهناورترین استان کشور را در مجلس مطرح کردند و این موضوع مخالفت اهالی بلوچ که تقسیم استان را از بین رفتن “هویت مردم بلوچ” و “اهداف شخصی تندروها” می‌دانند در پی داشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل