دو شهروندبهایی در شیراز به ۱۰ سال حبس محکوم شدند

یک زوج بهایی اهل شیراز به نام های روحیه نریمان و فرزاد دلارام از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک زوج بهایی  به نام های روحیه نریمان و فرزاد دلارام  از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب به ریاست  قاضی ساداتی  به اتهام ” تبلیغ علیه نظام  و عضویت  و تشکیل گروهک های غیر قانونی” هر کدام به ۵ سال حبس تعزیزی محکوم شدند. این حکم به تازگی به این زوج بهایی ابلاغ شده است.

این زوج بهایی اهل شیراز که دارای دو فرزند نیز هستند، پیش تر در تاریخ ۱۱ مهر ماه ۱۳۹۵ از سوی مامورین اداره اطلاعات سپاه بازداشت و منزل آنان به طور کامل مورد بازرسی قرار گرفت. پس از ۱۰ روز بازداشت و انجام مراحل بازجویی با تامین وثیقه  ۳۳۰میلیون تومان به طور موقت تا برگزاری دادگاه از زندان آزاد شدند.

گفته می شود، شهروندان بهایی در ایران با جمعیت حدود سیصدهزارنفر بزرگترین اقلیت دینی را تشکیل می‌دهند. پیروان دین بهایی بنا به مبانی عقیدتی خود وارد ‏سیاست نشده و حوزه فعالیتهای خود را به زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی واقتصادی محدود می‌سازند.پیروان آیین بهایی در ایران یکی از گروه‌هایی هستند که به طور مستمر و از آغاز پیدایش جمهوری اسلامی به صورت سازمان یافته مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. با این همه، مقاماتی که در نقض گسترده حقوق بهاییان دخالت دارند همواره از مصونیت مطلق برخوردار بوده اند و هیچگاه به دلیل نقض حقوق بشر پاسخگو نبوده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل