رمضان کمال احمد، زندانی سیاسی به خارج از زندان رجایی منتقل شد

رمضان کمال احمد زندانی سیاسی کُرد تبعه سوریه که با وجود شرایط وخیم جسمی در بند ١٢ زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شد، امروز جمعه – ۴ اردیبهشت ماه از زندان رجایی شهر به خارج از زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «رمضان کمال احمد»، ٣۴ ساله و از شهروندان کُرد شهر کوبانی سوریه است. او در بهار ١٣٨٧، در اطراف شهر ماکو توسط نیروهای سپاه پاسداران پس از مورد هدف قرار گرفتن گلوله و زخمی شدن بازداشت شد. که از آن زمان تاکنون بطور اساسی مورد مداوا قرار نگرفته است.
بنابه گفته هم بندیهای این زندانی احتمالا این زندانی سیاسی بخاطر اعزام به دادگاه که قرار است فردا شنبه برگزار شود به خارج از زندان منتقل شده است ، هم بندیهای وی همچنین برا این باورند که احتمال افزایش حکم وی وجود دارد.

در زمان بازداشت «رمضان کمال احمد» به دست نیروهای سپاه پاسداران، با وجود اصابت چندین گلوله به دست و پایش، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و نیروهای سپاه با ماشین مسافتی طولانی وی را بر روی زمین کشیده‌اند.
این زندانی سیاسی از سوی دادگاه انقلاب شهر خوی، به اتهام «عضویت در حزب کارگران کردستان» (پ ک ک)، به اعدام محکوم شد که پس از اعتراض وی، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و این دیوان نیز حکم اعدام صادر را نقض کرده و ۱۰ سال زندان همراه با تبعید به زندان قزوین در طول دوران حبس را برای این زندانی سیاسی صادر کرد.

این زندانی سیاسی کُرد از زمان بازداشت تا به امروز، در زندان‌های ماکو، قزوین، اوین و زندان رجایی‌شهر کرج، دوران حبس خود را گذرانیده است. وی همچنین به دلیل حکم صادره، در این مدت نتوانسته با خانواده خود ملاقات و یا تماس داشته باشد. وضعیت

سلامتی او در این مدت به حدی رو به وخامت گذاشته، که دست راست وی به دلیل اصابت چندین گلوله، به حالت نیمه فلج درآمده است و حتی پیش‌تر نیز در زمان بازداشت در بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در شهر ارومیه، زخم‌های وی دچار کرم‌زدگی می‌شود.

ramazan kamal ahmad1 . kampain.info

«رمضان کمال احمد» دوشنبه ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۳، از زندان قزوین به بند ١٢ زندان رجایی‌شهر کرج انتقال داده شد. این در حالی است که ۲۲ روز قبل از انتقال به زندان رجایی‌شهر، او به دلیل بی‌توجهی مسوولین زندان به وضعیت جسمی‌اش در اعتصاب غذا به سر برده است.

قبلا منبع موثقی درباره این زندانی به «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته بود : «بهداری زندان رجایی‌شهر ادامه درمان رمضان احمد کمال را به بعد از تعطیلات عید نوروز موکل کرده بود.»

این زندانی سیاسی بیمار، همچنین در اعتراض به بی‌توجهی مسوولین زندان قزوین نسبت به وضعیت سلامتی‌اش در آذرماه ۱۳۸۸، به مدت ۴۰ روز اقدام به اعتصاب غذا کرده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل