اعلام اعتصاب غذای دوباره مجید مقدم در زندان اوین

«مجید مقدم» زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین، از فردا شنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی امروز جمعه ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، با رجوع به افسر نگهبانی اندرزگاه ۸، نامه‌ی اعلام اعتصاب غذای خشک خود را که از فردا آغاز خواهد شد، جهت اطلاع مسوولین زندان تحویل داد.
پیش‌تر «مجید مقدم» در روز دوشنبه ۱۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، “در اعتراض به انتقالش به بند ۸ زندان اوین”، “رفتار توهین‌آمیز مسوولان زندان”، “نگهداری میان اراذل و اوباش”، “وضعیت بد بهداشتی” و “مورد ضرب و شتم قرار گرفتن” در این بند و همچنین “در اعتراض به حکم ۶ سال حبس خود”، دست به اعتصاب غذا زده بود.
اعلام اعتصاب غذای مجدد این فعال سیاسی در بند، در اعتراض مجدد به موارد ذکر شده صورت خواهد گرفت.
این زندانی سیاسی در پی اعتصاب غذای اول خود، در روز چهارشنبه ۱۹ فروردین‌ماه سال جاری، به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد و روز سه‌شنبه ۲۵ فروردین‌ماه، پس از تحمل پنج روز انفرادی به بند عمومی بازگشت.
گزارش‌ها حاکی از آن است که ازدحام بند ۸ زندان اوین بیش از ظرفیت آن است و زندانیان در شرایط بسیار بدی قرار دارند. خبرهای ارسالی همچنین نشان از رفتارهای توهین‌آمیز متهمین مالی و کلاهبرداری محبوس در این بند، به تحریک مسوولین زندان و ایجاد درگیری با زندانیان سیاسی دارد. زندانیان سیاسی دیگری در این بند پیش‌تر نیز به شکل‌های مختلف، نسبت به وضعیت این بند، اعتراض کرده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل