محمد بم با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد

محمد بم، شاعر و معلم اهل آبادان که در تجمعات اعتراضی دی ماه بازداشت شده بود، روز گذشته پس از گذشت ۷۶ روز بازداشت با تامین وثیقه به صورت موقت تا برگزاری جلسه دادگاه از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد بم، شاعر و معلم اهل آبادان که در تجمعات اعتراضی دی ماه در تاریخ ۱۲ دی ۹۶ در آبادان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، روز گذشته ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ با تامین وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد.

گزارش شده، محمد بم، پیش‌تر نیز به دلیل فعالیت های فرهنگی بازداشت شده بود و پرونده‌ای در حال رسیدگی در دادگاه انقلاب دارد.

طی سال‌های اخیر حکومت جمهوری اسلامی ایران برخوردهای شدیدی با شاعران و نویسندگان داشته و در مواردی چند تن از آنها را به حبس، جریمه نقدی و شلاق محکوم کرده است و تعدادی نیز مجبور به خروج از کشور شده‌اند.

در اعتراضات اخیر که بعضاً با عنوان «اعتراضات دی‌ماه» از آن یاد می‌شود، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند، شهر آبادان نیز در تاریخ ۱۲ دی‌ماه شاهد تظاهرات گسترده مردمی همزمان با سایر شهرهای ایران بود.

طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته شدند، بر اساس اعلام منابع رسمی اعتراضات در بیش از ۸۰ شهر برگزار شد و حدود پنج هزار نفر نیز بازداشت شدند.

برخی از بازداشت‌شدگان با تامین وثیقه  به صورت موقت تا  برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شده‌اند و برخی از آنها به زندان منتقل شده‌اند، با این حال کماکان از سرنوشت و یا محل نگه‌داری شماری از بازداشتی‌ها اطلاع دقیقی در دست نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل