روناک آقایی جهت تحمل حبس به زندان مهاباد منتقل شد

روناک آقایی، اهل مهاباد که به اتهام برافراشتن پرچم کردستان و شرکت در جشن های خیابانی مرتبط با رفراندوم اقلیم کردستان به ۶ ماه حبس محکوم شده بود، روز جاری ۱۵ فروردین ماه خود را جهت سپری کردن حکم صادره، به زندان مهاباد معرفی کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ روناک آقایی شهروند کُرد اهل مهاباد که به اتهام برافراشتن پرچم کردستان و شرکت در جشن های خیابانی مرتبط با رفراندوم اقلیم کردستان به ۶ ماه حبس محکوم شده بود، برای تحمل حبس به زندان مهاباد منتقل شد.

روناک آقایی، ۴۵ ساله روز دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ به همراه دخترش سروی موسی‌زاده به اتهام برافراشتن پرچم کردستان در مهاباد بازداشت شده بود. دخترش در همان شب  پس از بازجویی به صورت موقت آزاد و وی نیز پس از گذشت دو هفته با تامین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.

بنا بر برخی از گزارشها، روناک آقایی قبلا نیز به اتهام همکاری با احزاب کرد مخالف نظام بازداشت و به ۵ سال حبس محکوم شده بود.

گفتنی است در حمایت از رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق چند تن از شهروندان کرد در مناطق کردنشین از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل