محمدکاظم دبیری، رئیس اداره ارشاد مشهد بازداشت شد

حسن رحیمی، معاون سیاسی امنیتی دادستان مشهد، از بازداشت معاون مدیرکل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد خبر داد.

قاضی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تایید این خبر گفته: «معاون مدیرکل و رئیس ارشاد مشهد امروز دستگیر شده است و تصمیم‌های دیگر در زمان مناسب اعلام خواهد شد.»

وی افزود: در واقع دستگیری به نفع کسبه برج سلمان انجام شده؛ چرا که به دلیل اتفاق چند روز گذشته در برج سلمان، بازار فروش آن‌ها مختل شده است.

حیدری ادامه داد: شکایتی از سوی کسبه ایراد نشده است و تنها بازاریان برج سلمان، از این اتفاق اعلام نارضایتی داشتند.

معاون دادستان مشهد خاطرنشان کرد: همچنین خبر منتشر شده مبنی بر پلمب برج سلمان شایعه‌ای بیش نیست.

محمدکاظم دبیری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد، خود روز چهارشنبه وعده داده بود که با مجری و عوامل برگزاری برج سلمان «برخورد» خواهد شد.

سه شنبه شب ۲۸ فروردین در یک مراسم قرعه‌کشی برای اهدای جایزه به خریداران یک مرکز خرید در مشهد کنسرتی برگزار شد و چند نفر رقصیدند. معاون دادستان مشهد اعلام کرده که کاظم دبیری، معاون مدیر کل و رییس اداره ارشاد مشهد به دلیل آنچه «جریحه دار کردن عفت عمومی، عدم رعایت قوانین مربوطه و ایجاد مزاحمت برای کاسبان برج سلمان» در این شهر خوانده شده، بازداشت شده‌ است. همزمان عده‌ای از اهالی مشهد جلوی اداره ارشاد این شهر تحصن کرده‌اند و می‌گویند به اتفاقات سه شنبه شب اعتراض دارند.

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفته پیگیر وضعیت رئیس اداره ارشاد مشهد است و خبری از او که برای جلسه به دفتر معاون دادستان رفته بود ندارد.

سعید سرابی، مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفته: «ما از کانال‌های گوناگون در حال پیگیری وضعیت ایشان هستیم و هنوز دقیقا نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است.

به گفته مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی مسئول حفظ نظم در برنامه‌ها و مراسمی نظیر آنچه در برج سلمان انجام شد بر عهده اداره اماکن نیروی انتظامی است و اداره ارشاد در این حوزه مسئولیتی ندارد. در همان حال، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد طی مکاتبه‌ای با دادستانی مشهد از خاطیان و متخلفین برج سلمان شکایت کرده است.

اداره فرهنگ و ارشاد مشهد اعلام کرده که محمد کاظم دبیری، موسسه مجری و مدیریت برج سلمان به تعهدات خود عمل نکرده که این امر موجب تخلفاتی در اجرای برنامه شده است.

بر همین اساس، روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد اعلام کرده با توجه به تخلفات انجام گرفته در مراسم قرعه کشی برج سلمان و نامه معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هیچ گونه مجوز فعالیت فرهنگی برای این برج و موسسه مجری صادر نخواهد شد.»

چند سال است که برگزاری کنسرت در شهر مشهد ممنوع شده است. غلام‌علی صادقی، دادستان مشهد اعلام کرده که برگزاری کنسرت در مشهد به صلاح نیست. او از هنرمندان موسیقی ایرانی خواسته است که شهرهای دیگری را برای برگزاری کنسرت‌هایشان انتخاب کنند.

تاکنون کنسرت هنرمندانی مانند سالار عقیلی، شهرام ناظری و کیهان کلهر در استان خراسان رضوی به بهانه پیشگیری از «اتفاقات اخلاقی ناگوار» لغو شده است. احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد گفته بود مشهد شهر عیاشی و گردشگری و کنسرت نیست، علم الهدی امام جمعه مشهد از ساکنان مشهد خواسته بود که اگر کنسرت می‌خواهند از این شهر به شهر دیگری بروند.

منابع

رادیو زمانه و خبرگزاری ایسنا

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل