دو شهروند کرد بازداشت شدند

دو شهروند کرد در شهرستانهای جوانرود و گیلانغرب استان کرمانشاه به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُردی” بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری، یک شهروند کرد به نام “عثمان جلالی” از اهالی شهرستان جوانرود از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است.

پس از پیگیری های نزدیکان آقای جلالی نسبت به وضعیت وی مشخص شده است که وی به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُردی” در یکی از بازداشتگاههای امنیتی تحت بازجویی بسر میبرد.

عثمان جلالی پیش‌تر به مدت چند ماه عضو یکی از احزاب کُردی بوده و براساس گفته‌ی خانواده‌اش، او پس از بازگشت به زادگاهش هیچگونه فعالیت سیاسی نداشته است.

همزمان گزارش شده است “مهدی امام عباسی” دیگر شهروند کرد ساکن شهرستان گیلانغرب نیز به اتهام “همکاری با احزاب کردی” از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

گفتنی است، عموما متهمین به عضویت و یا همکاری در احزاب کُردی، پس از طی مراحل بازجویی با استناد به ماده‌ی ۴۹۹ قانون مجازات اسلامی در رابطه با همکاری و یا عضویت در سازمانهای برهم زننده امنیت از سوی دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار می‌گیرند.

در سال های گذشته نیروهای امنیتی با هدف سرکوب فعالین کرد و ایجاد رعب و وحشت در منطقه همواره فعالان مدنی را به اتهام همکاری با احزاب کردی بازداشت کرده است.

این درحالی است که بسیاری از بازداشت شدگان اظهار می‌کنند که این اتهامات هیچ پایه و اساسی نداشته و اعترافات آنان تحت فشار بازجویان نیروهای امنیتی بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل