ابراهیم رشیدی و میثم آزادی به صورت موقت آزاد شدند

ابراهیم رشیدی و میثم آزادی، فعالان مدنی ترک (آذری) که در روز پنج شنبه ۱۷ خرداد ماه از سوی ماموران اداره اطلاعات بازداشت شده بودند، پس از چند ساعت بازجویی به صورت موقت آزاد شدند.

روز پنج‌شنبه ۱۷ خردادماه ۱۳۹۷ ابراهیم رشیدی و میثم آزادی از فعالان مدنی در حین عزیمت از ماکو به اورمیه در سه راهی خوی از سوی  پرسنل اداره اطلاعات بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفتند.

گزارش شده است که پس از چند ساعت بازجویی از سوی ماموران اداره اطلاعات و همان شب با  ضبط تمامی مدارک شناسایی این فعالان آزاد و از آن‌ها خواسته شده است تا قبل از ظهر روز یکشنبه ۲۰ خردادماه  ۱۳۹۷ خود را به ستاد خبری اداره اطلاعات شهرستان اورمیه معرفی کنند.

ابراهیم رشیدی در صفحه فیسبوک خود در این رابطه نوشت: «دو ساعت‌ونیم بحث ما با آنها و کسب تکلیف آنها از بالادستی‌ها طول کشید تا اینکه آنها کارت عضویت نظام مهندسی میثم و کارت ملی، دفترچه تلفن ودفتر یادداشت مرا نگه داشته و بعد از بازکردن دستبندها از ما خواستند که ساعت یازده روز یکشنبه به ستاد خبری اداره اطلاعات اورمیه مراجعه کنیم.»

ابراهیم رشیدی با به اشتراک گذاشتن جلد دو کتاب همراه خود نیز نوشت: «دو جلد کتاب ‘شنگولوم منگولوم تاختا گولوم’ و ‘شاعیر و پاترون’ که همراه من بودند از نظر آنها کلی سند مجرمانه محسوب می‌شدند.»

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل