اعتراضات در خرمشهر به خشونت کشیده شد

تجمع اعتراضی در شهر خرمشهر واقع در استان خوزستان، روز گذشته با مداخله نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد، فعالان عرب معتقدند طی این درگیری دست‌کم یک تن کشته شده ولی این ادعا تاکنون از سوی مقامات رسمی تایید نشده است.

خبرگزاری رسمی ایران «ایرنا» نیز در گزارشی با تایید درگیری ها در خرمشهر اعلام کرد که تعدادی از معترضان در خرمشهر که عصر شنبه در اعتراض به کیفیت آب شرب این شهر در میدان شهید مطهری تجمع کرده بودند با ماموران انتظامی حاضر در محل درگیر شدند.

معترضان در روز اول مورخ هشتم تیرماه با در دست داشتن ظرف‌های خالی آب مقابل مسجد جامع این شهر تجمع کردند.

معترضان در حالی که دبه های خالی آب را در دست داشتند، شعارهایی نظیر “مسئول بی کفایت نمی خواهیم”، ” دزدان به نام دین، ما را غارت کردند”، سر دادند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا حاضر در محل حادثه روز گذشته، این تجمع حدود ساعت ۲۰ شب گذشته مورخ ۹ تیرماه آغاز شد و حدود ۵۰۰ نفر که اغلب هم جوان بودند با سر دادن شعارهای انتقادی خواستار حل مشکل کیفیت آب شرب شهرستانهای خرمشهر و آبادان شدند.

بر این اساس، جمعی از مردم خرمشهر شب گذشته نیز در اعتراض به شوری آب آشامیدنی شهر در مقابل مسجد جامع و میدان شهید مطهری این شهر تجمع کردند.

فرماندار ویژه خرمشهر و امام جمعه شهر نیز در بین آنان حضور یافته و مردم را به آرامش دعوت کردند.

در ویدئوهایی که از تجمع دیشب منتشر شده است افرادی با لباس خونی در اطراف فردی که گفته می شود به او گلوله اصابت کرده، دیده می شوند.

گزارش‌های شاهدان عینی از وقوع مواردی از تیراندازی در شهر خرمشهر در استان خوزستان حکایت دارد.

فعالان عرب از زخمی‌شدن عده‌ای در درگیری‌های شنبه‌شب در خرمشهر خبر می‌دهند. آنها می‌گویند یک نفر در این درگیری ها کشته شده است.
وبسایت العربیه از کشته شدن چهار تن از هموطنان در اعتراضات دیروز و امروز خرمشهر خبر داد.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور، گفته در حوادث خرمشهر “یک نفر مسلح بوده و ۱۰ نفر از پرسنل نیروی انتظامی زخمی شده‌اند”.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی تایید کرده که عده‌ای از معترضان “دچار مصدومیت” شده‌اند، ایرنا همچنین نوشته است “در حال حاضر آرامش کامل در خرمشهر برقرار است”.

باوجود این ادعا گزارشات و ویدئو هایی که کمپین دریافت کرده نشان می‎‌دهد که اعتراضات امروز نیز ادامه داشته و تعدادی از معترضان به همراه فعالان مدنی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

اسامى بازداشت شدگان در تاریخ ۱۰ تیرماه که در اختیار کمپین قرار گرفته به شرح زیر است:

١-هادى فیلى(منابى)۲۵ ساله، متاهل، فعال فرهنگى و عکسبردار
٢-ماهر دسومى ۲۸ ساله، متاهل، معلم و وبلاگ نویس و فعال فرهنگى
۳-ماهر دسومى
۴-هادی فیلى
۵-میدخلیلاوی ۲۷ ساله، فعال فرهنگى


‌نویسنده: دانیال بابایانی



بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل