برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات محمد مهدوی فر

Mohammad Mahdavi Far_Kampain. info

جلسه رسیدگی به اتهامات محمد مهدوی‌فر، فعال مدنی در شعبه ۱۰۱ کیفری دو دادگستری آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در این جلسه که در روز یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ برگزار شد، محمد مهدوی‌فر، فعال مدنی اهل آران و بیدگل در شعبه ۱۰۱ کیفری دو دادگستری این شهر به معاونت در نشر اکاذیب متهم شده است.

سراینده شعر معروف الفبا که در حال سپری کردن دوران محکومیتش در زندان اصفهان است در اسفند ماه گذشته از سوی شعبه ۱۰۲ کیفری دادگستری آران و بیدگل(کاشان) با گزارش اداره کل اطلاعات استان اصفهان و ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران کاشان به اتهام نشر اکاذیب به ‌قصد تشویش اذهان عمومی، مجددا به دو سال حبس تعزیری و ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

محمد مهدوی‌فر ۴۸ ساله، غواص و تخریب‌چی جنگ هشت ساله ایران و عراق، شهریور ۱۳۹۶ در دادگاه انقلاب آران و بیدگل به اتهام تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به آیت‌الله خمینی، به ۳ سال حبس تعزیری و ۴ سال تبعید به شهرستان خاش در جنوب شرقی ایران محکوم‌ شده‌بود، در دادگاه تجدیدنظر مجازات وی به ۲ سال حبس تعزیری تقلیل یافت .  وی در ۲۴ دی‌ماه سال جاری در مشهد بازداشت و برای تحمل دوران محکومیت دو ساله خود به زندان مرکزی اصفهان منتقل شده بود.

این شاعر اهل آران و بیدگل پیش‌تر نیز به اتهام سرودن شعر الفبا، مورد بازجویی قرار گرفت و از سوی شعبه ۱۰۵ کیفری دو دادگستری استان کاشان به اتهام «نشر اکاذیب» محاکمه و به یک‌‌سال‌ و نیم حبس محکوم شدهبود. اتهام «نشر اکاذیب» به این شاعر اهل آران و بیدگدل در مرداد ۱۳۹۵ از سوی «حمیدرضا امانی» ریاست شعبه بیست‌وسوم دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان به «فعالیت تبلیغاتی علیه نظام» تغییر یافت و حکم صادره از یک سال و نیم حبس به ده ماه حبس تقلیل یافت و با رعایت بند ب از ماده ۳ قانون وصول مجازات تایین شده برای «محمد مهدوی فر» به سی میلیون ریال جزای نقدی تبدیل شد.

محمد مهدوی‌فر تا کنون بارها به دلیل اشعار، نامه‌های خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ایران، نامه به پاپ، باراک اوباما و همچنین شرکت در تجمعات مسالمت‌آمیز بازداشت و به اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، اخلال در نظم عمومی و ارتباط با دول متخاصم روبه رو شده‌است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل