سیران آرامش بازداشت شد

یک شهروند کُرد به نام “سیران آرامش” روز گذشته از سوی نیروهای امنیتی شهرستان سنندج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنجشنبه مورخ ۲۸ تیرماه سال جاری، “سیران آرامش” در محله‌ی ۲۵ سنندج از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده خانم آرامش ضمن تایید خبر به گزارشگر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت: “روز گذشته سیران به اتهام همکاری با احزاب کُردی از سوی ماموران اداره اطلاعات سنندج بازداشت شد”.

این منبع در توضیح داد: “سیران از اهالی دهستان حسین آباد شهرستان سنندج است که برای دیدار با یکی از آشنایان خود به این شهر رفته بود، هنگام بازداشت کلیه وسایل شخصی او از جمله لب‌تاپ و تلفن همراهش نیز توسط ماموران ضبط شد”.

نیروهای امنیتی با هدف سرکوب فعالین کرد و ایجاد رعب و وحشت در منطقه همواره فعالان مدنی را همواره با اتهامات همکاری با احزاب کردی، تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی احضار و بازداشت کرده است.

این درحالی است که بسیاری از بازداشت شدگان اظهار میکنند که این اتهامات هیچ پایه و اساسی نداشته و اعترافات آنان تحت فشار بازجویان نیروهای امنیتی بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل