ضیا نبوی و فرهاد میثمی در تهران بازداشت شدند

سید ضیا الدین‌نبوی و فرهاد میثمی، دو فعال مدنی، سه‌شنبه ۹ مرداد در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ضیا نبوی، عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل و دانشجوی محروم از تحصیل و فرهاد میثمی، فعال مدنی، سه‌شنبه ۹ مرداد ۹۷ در تهران توسط ماموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده سه شنبه ۹ مرداد، با انتشار خبر بازداشت فرهاد میثمی، در فیس‌بوک شخصی اش، نوشت: «ساعاتی پیش دوست بسیار عزیز و گرانقدرمان فرهاد میثمی در خانه بازداشت شد. بحران در روابط خارجی و اقتصادی بهانه و فرصت بی‌بدیلی برای نهادهای امنیتی و قضایی پیش آورده است تا با خیال راحت وارد حریم خصوصی فعالان شده و آنها را بازداشت کنند.»

یک منبع مطلع به کمپین گفت: «فرهاد میثمی چند ساعت پس از بازداشت در تماس کوتاهی به خانواده‌اش خبر داد که به زندان اوین منتقل شده است.»

از سوی دیگر سید ضیا الدین نبوی، دانشجوی ستاره‌دار و عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل، که پس از تحمل هشت سال و هفت ماه حبس چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ از زندان سمنان آزاد شده‌بود، مجددا بعدازظهر روز سه‌شنبه ۹ مرداد بازداشت شد. وی طی تماس کوتاهی با خانواده اش، اطلاع داده است که در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برد. دلیل بازداشت مجدد ضیا نبوی هنوز مشخص نیست.

گفتنی است، حساب کاربری‌ ضیا نبوی در توییتر نیز بسته شد.

حنانه نبوی، خواهر ضیا نبوی، در توئیتر نوشت: «فکر میکنم حتی یک ثانیه دیگر هم شانه هایمان توان بار زندانی کشیدن ضیا را ندارد..این خستگی هشت ساله را به ما باز نگردانید. ضیا نبوی بازداشت شد.»

ضیا نبوی، پیشتر در ۲۵ خرداد ۸۸ یعنی سه روز پس از برگزاری انتخابات دوره دهم ریاست‌جمهوری در ستاد انتخاباتی مهدی کروبی از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود و از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «پیرعباسی»،به اتهام محاربه از طریق ارتباط موثر با سازمان مجاهدین خلق به ۱۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد که ۱۰ سال از این حبس را می بایست در شهرستان ایذه سپری می کرد.

این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ده سال حبس در تبعید تبدیل شد. وی درمهرماه ۱۳۸۹ به زندان کارون اهواز منتقل و با پیگیری های متعدد خانواده به زندان شهر سمنان منتقل شد.

وی در مهر ماه ۱۳۸۹ به زندان کارون تبعید و سپس به زندان سمنان منتقل گردید و پس از تحمل هشت سال و هفت ماه حبس چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ از زندان سمنان آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل