حسین احمدی نیاز با تامین وثیقه آزاد شد

حسین احمدی‌نیاز، وکیل دادگستری که صبح امروز پس از مراجعه به دادگاه انقلاب شهرستان سنندج بازداشت شده بود، پس از تفهیم اتهام در شعبه چهار بازپرسی سنندج با تامین وثیقه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسین احمدی نیاز، وکیل دادگستری که در ۱۵ تیرماه به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج احضار شده بود، صبح امروز مورخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ پس از مراجعه به دادگاه بازداشت و ساعاتی بعد، پس از تفهیم اتهام در شعبه چهار بازپرسی سنندج با تامین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

این احضار با شکایت وزارت اطلاعات و تشکیل پرونده‌ای علیه حسین احمدی‌نیاز، بابت مصاحبه‌ها و پیگیری‌های قانونی حقوق رامین حسین‌پناهی، صورت گرفت که در روز جمعه مورخ ۱۵ تیرماه ۱۳۹۷ به این وکیل دادگستری ابلاغ شد.

گفتنی است، نهادهای امنیتی تا کنون چندین بار حسین احمدی‌نیاز را تهدید کرده اند که از پیگیری مسرانه حقوق موکل خود دست بردارد.

حسین احمدی نیاز که وکالت پرونده دختران شین‌آبادی را نیز بر عهده دارد، بە تازگی از یک سفر اروپایی بە ایران بازگشت.

لازم به ذکر است که، زانیار احمدی‌نیاز، دانشجوی رشتە حسابداری دانشگاه آزاد تهران، فرزند این وکیل دادگستری نیز پیش‌تر بە ٨ سال حبس محکوم شده بود.

جمهوی اسلامی ایران طی سال‌های اخیر وکلای زیادی (خصوصا وکلای فعال در حوزه حقوق بشر) را بازداشت کرده است، از جمله می‌توان به صدور احکام حبس و بازداشت نسرین ستوده، محمد نجفی، مصطفی دانشجو و عبدالفتاح سلطانی اشاره کرد.

این بازداشت ها باعث شد تا عفو بین‌الملل بارها نسبت به بازداشت وکلا در ایران هشدار دهد و در بیانیه‌های مختلف از مقامات ایران درخواست کند که وکلای بازداشتی چون نسرین ستوده، زینب طاهری، عبدالفتاح سلطانی را آزاد کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل