فایل صوتی بهفر لاله‌زاری زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین/ گزارشی از آخرین وضعیت وی

بهفر لاله‌زاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که به اتهامات اهانت به دین اسلام و مقدسات از طریق مطبوعات و توهین به رهبری از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ۷ سال زندان محکوم شده‌بود و در حال گذراندن دوران محکومیتش در زندان اوین است، در یک فایل صوتی، آنچه بر وی گذشته‌است را بازگو می‌کند.

بهفر لاله‌زاری که به اتهام نقد قانون اساسی در صفحات اجتماعی از سوی قاضی مقیسه رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به حبس تعزیری محکوم شده‌بود، بر اساس گزارش پلیس فتا در سال ۹۳ به دادگاه انقلاب احضار شد و پس از سه‌ماه توسط دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و به مدت سه هفته در بازداشت بود.

وی که با تامین وثیقه بطور موقت آزاد شده‌بود، برای اجرای حکم در ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۶ و صدور مهلت پنج روزه، ۲۷ مهر ۹۷ خود را به دادسرا معرفی کرد.

این زندانی محبوس در زندان اوین در فایل صوتی که نسخه‌ای از آن برای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ارسال شده‌است، خلاصه‌ای از آنچه بر وی گذشته‌است را بازگو می‌کند.

https://www.kampain.info/wp-content/uploads/2018/09/20180831behfarlalehzari.mp3?_=1

بهفر لاله زاری در پیام خود از زندان اوین گفت: «من به دلیل نوشته‌ها، مقالات، اندیشه‌ها و انتقاداتی که داشتم و دارم توسط حکومت جمهوری اسلامی دو بار محکوم شدم که دفعه اول را در دهه هشتاد درگیر بودم و توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب توسط قاضی پیرعباسی محکوم شدم و و در زندان‌های قزل‌حصار و رجایی‌شهر دوره محکومیت خود را سپری کردم.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «دفعه دوم هم مجددا به جرم نوشتن و طرح انتقاداتم از سال ۹۳ توسط پلیس فتا و دادسرای فرهنگ و رسانه درگیر پرونده‌سازی دیگری شدم که نهایتا توسط قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، این‌بار به ۷ سال زندان محکوم شدم که آن حکم در شعبه ۳۶ تجدیدنظر دادگاه انقلاب عینا تایید شد و اکنون در زندان اوین به سر می‌برم.»

بهفر لاله زاری در آخر تاکید کرد: «انتقاداتی که داشتم، همچنان پا برجاست و البته اکنون بیشتر هم شده‌اند.»

کمپین زندانیان سیاسی و مدنی پیش‌تر نیز گزارشی از وضعیت بهفر لاله‌زاری منتشر کرده‌بود.

مصداق اتهامات بهفر لاله‌زاری به روایت نزدیکانش نوشته‌ای دو صفحه‌ای از ایشان در نقد قانون، توهین به مقدسات است که در صفحات اجتماعی منتشر کرده بود.
«نزدیکان آقای لاله زاری با اشاره به اینکه در نوشته متن دو صفحه ای که در نقد این قانون به هیچ یک از مقدسات اهانتی نکرده است تاکید کردند “علی‌رغم وجود ادله کافی برای اثبات جرم این اتهامات در دادگاه تجدید نظر نیز عینا تایید شده است.»
بهفر لاله زادری هم اکنون در بند ۸ سالن زندان اوین گذران حبس می‌کند و وضعیت جسمی وی وخیم گزارش شده است، بطوری در ایام حبس چندین بار دچار خونریزی معده و حملات تنفسی (آسمی) شده است.

این زندانی سابقه بیماری اگزما پوستی و بیماری قلبی را نیز دارد. به گفته نزدیکانش در طول مدت حبس در چندماه گذشته مشکلات پزشکی‌اش تشدید شده است ولی با این وجود رئیس و قاضی ناظر زندان نه به او مرخصی می‌دهند و نه اجازه می‌دهند به بیمارستان منتقل شود.»

گفتنی است این زندانی جزو مالباختگان موسسه البرز است و باتوجه به حضور وی در زندان و عدم امکان پیگیری مطالباتش با دشواری های مضاعفی روبرو شده است.

برای عضویت در تلگرام کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی اینجا کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل