جمعی از زنان سنندج: “پرونده جنایت هتل تارا را به دادگاه مردمی می‌بریم” + ویدیو

جمعی از دختران و زنان سنندج، با انتشار ویدیویی، ضمن محکوم کردن مرگ «فریناز خسروانی» و همدردی با خانواده وی، از اعتراضات مردم مهاباد حمایت و اعلام کردند: “پرونده این جنایت را به دادگاه مردمی می‌بریم.”

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زنان سنندجی در این ویدیوی کوتاه، که به دلایل امنیتی در حاشیه این شهر ضبط شده، با خواندن بیانیه‌ای گفته‌اند: “شعور اجتماعی و اراده زنان کُرد، از آن چیزی که بر سرشان می‌آید، آگاه بوده و خواستار تصویب و اجرای قانون ویژه امنیت کار زنان هستند.”

متن ترجمه شده این بیانیه حمایتی که به زبان کُردی است در پی می‌آید.

همانطور که اطلاع دارید در روزهای اخیر در شهر مهاباد، حادثه ناگوار خودکشی فریناز خسروانی در هتل تارای این شهر، برای تن ندادن به نقشه‌ی شوم بازرس مزدور و مالک هتل، دل هر انسان با وجدان و باورمندی را به درد آورد. فریناز برای دفاع از کرامت خود، شجاعانه به زندگی خود خاتمه داد.

فریناز با مرگ خود وضعیت ناگوار و شرایط غیر انسانی قانونی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی حاکم بر زن کُرد را فریاد زد؛ فریادی که سال‌هاست در گلوی زنان کُرد خفه شده است. نبود حمایت از زنان و تهدید و فشار بر آنها از سویی و این بار نیز روشن شدن نقشه و برنامه‌ای شوم از سوی دیگر، هر لحظه زندگی زنان کُرد را تهدید می‌کند. این حادثه دلالت بر این نکته دارد که شعور اجتماعی و اراده مردم کُرد به ویژه زنان، از آن چیزی که بر سرشان آمده و می‌آید، آگاه است و در مقطعی مهم و حساس قرار دارد.

اگر در جامعه قانونی و اجتماعی حاضر، تغییری حاکم نشود، آن چیزی که بر سر فریناز آمد، احتمال دارد سرنوشت هر دختر دیگری نیز باشد. به همین دلیل ضمن اینکه مراتب تسلیت خودمان را به خانواده فریناز می‌رسانیم، صدایمان و مطالبه‌مان را با خواست‌های برحق مردم بااراده و با وجدان شهر مهاباد یکی می‌کنیم و خودمان پرونده این جنایت را به دادگاه مردمی می‌بریم. و تاکید می‌کنیم جامعه کُردی اجازه تکرار اتفاقی اینگونه را نمی‌دهند. همچنین باید قانون ویژه امنیت کار زنان تصویب و اجرا شود و ما برای رسیدن به این خواست و مطالبه‌ی روا محکم ایستاده‌ایم.

لینک ویدیویی را در یوتیوب کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ببینید.

ببینید: https://goo.gl/W4Gq7K

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل