بیانیه‌ی سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان در محکومیت اعدام سه زندانی سیاسی و کشتار فعالان احزاب کُردستانی

سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان طی انتشار بیانیه‌ای دار زدن زندانیان سیاسی و کشتار فعالان احزاب کُردستانی را غیرقابل قبول دانست و آنرا محکوم کرد.

این نهاد حقوق بشری ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های اعدام شدگان و جان باختگان و تسلیت به مردم کردستان، در چارچوب اصول راستین و میثاق حقوق بشر مورد باور خود معتقد است، رامین حسین‌پناهی و زنیار و لقمان مرادی، بطرز فوق نادادگرانه‌ای محاکمه و دار زده شده‌اند.

گفتنی است، همزمان با اعدام سه تن از زندانیان سیاسی کُرد، به نام‌های رامین حسین‌پناهی، زانیار و لقمان مرادی؛ دفاتر اداری و مراکز مدنی احزاب کُردستان” روژهلات” از جمله دفتر مرکزی حزب دموکرات کُردستان هدف شلیک چندین فروند موشک دوربرد قرار گرفته و  ۱۶ تن از اعضای کادر رهبری و مدنی حزب دموکرات کردستان جان باخته‌اند.

متن بیانیه سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان که یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ منتشر شده است را بخوانید:

دار زدن زندانیان سیاسی و کشتار فعالان احزاب کُردستانی غیرقابل قبول و شدیداً محکوم است همانگونه که اطلاع دارید؛ رامین حسین پناهی، زانیار مرادی و لقمان مرادی سه جوان کُرد که به اتهاماتی از قبیل فعالیتهای سیاسی و ارتباط با احزاب کُرد در سالیان گذشته دستگیر و زندانی و محاکمه شده بودند، متاسفانه در اقدامی باورناپذیر در ۴۸ ساعت گذشته به دار آویخته شده اند. در همان حال و همزمان با اعدام این سه زندانی سیاسی کُرد، دفاتر اداری و مراکز مدنی احزاب کُردستان” روژهلات” از جمله دفترمرکزی حزب دموکرات کُردستان هدف شلیک چندین فروند موشک دوربرد قرار گرفته و در این رویداد نیز متاسفانه ۱۶ نفر از اعضای کادر رهبری و مدنی حزب دموکرات کردستان از جمله خانمها نسرین حدادی و سهیلا قادری و آقایان کریم مهدوی، ابراهیم ابراهیمی، رحمان پیروتی، هاشم عزیزی، عثمان عثمانی، کریم رسولزاده، پیشوا سیدعمر، جمال اکبری، منصور اکبری پور، فاروق حسن خیاط، محمد حسن پور و هاوری کارساز جان باخته اند. سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ضمن ابراز همدردی با خانواده های اعدام شدگان و جان باختگان و تسلیت به مردم کردستان، در چارچوب اصول راستین و میثاق حقوق بشر مورد باور خود معتقد است ، رامین حسین پناهی و زانیار و لقمان مرادی، بطرز فوق نادادگرانه ای محاکمه و دار زده شده اند.
این سازمان هم چنین شلیک راکت و موشک به مراکز مدنی احزاب مخالف و کشتار جمعی مخالفین را زیرپا نهادن تمامی اصول پذیرفته شده حقوق سیاسی و مدنی و جنایت علیه بشریت می داند. از این رو سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان اعدام زندانیان سیاسی کُرد را دار زدن حق حیات و اصول دادگری، و شلیک به دفاتر و مراکز اداری و مدنی احزاب کُردستان را شلیک به اصول زیربنایی حقوق بشر قلمداد نموده و این دو اقدام غیرقابل قبول را شدیداً محکوم می نماید.

تاریخ:یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ / ۹ سپتامبر ۲۰۱۸
شورای مدیریت سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل