یک کولبر مرزی پس از اصابت مرمی گلوله زخمی شد

تصویر آرشیو

یک کولبر به نام “مارف خوشمرام” روز گذشته در مناطق مرزی ارومیه پس از تیراندازی نیروهای مرزبانی و اصابت مرمی گلوله زخمی و جهت درمان به مراکز درمانی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جمعه مورخ ۲۳ شهریورماه ۹۷، یک کولبر کُرد به نام  “مارف خوشمرام” پس شلیک مستقیم گلوله از سوی نیروهای مرزبانی و اصابت مرمی گلوله به بدن وی زخمی شده است.

یک منبع مطلع به کمپین گفت: “گروهی از کولبران در مناطق مرزی مرگور ارومیه در ارتفاعات آخاچکا بدون اخطار قبلی از سوی نیروهای مرزبانی مورد‌ شلیک مستقیم قرار گرفتند که مارف خوشمرام دچار جراحت شد”.

مارف خوشمرام فرزند جبار از اهالی روستای باوان مرگور ارومیه است.

این کولبر کُرد پس از اصابت گلوله جهت رسیدگی پزشکی به بیمارستانی در اشنویه منتقل شده است.

در سال ۱۳۹۶ تعداد زیادی از هموطنانی که ناچارا به کولبری می‌پردازند، کشته یا زخمی شده‌اند. رسانه‌های حقوق بشری کردستان ایران گزارش داده‌اند، “طی سال گذشته(۱۳۹۶) دست کم ۲۲۷ کولبر کشته و زخمی شده‌اند.”

تعدادی از این کولبران توسط شلیک مستقیم نیروهای مرزی و انتظامی کشته یا به دلیل عبور از مسیرهای صعب‌العبور دچار سانحه شده‌اند.

از مجموع ۲۲۷ کولبری که قربانی شده‌اند، دست‌کم ۷۳ تن کشته و ۱۵۴ کولبر زخمی شده‌اند. عمده‌ی این کولبران در اثر شلیک نیروهای مرزبانی آسیب‌های جدی دیده‌اند و‌ عده‌ای هم دچار مخاطرات طبیعی، گیرافتادن در سرما و برف، سقوط از ارتفاعات و بلندی‌ها شده‌اند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل