احضار و تهدید به بازداشت خانواده‌ فعالان مدنی در مریوان

طی روز های گذشته، اعضای خانواده دو تن از فعالان مدنی اهل مریوان به نام های “عدنان رشیدی” و “کیومرث رشیدی” از سوی اطلاعات سپاه پاسداران برای بیش از دوبار احضار و تهدید شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه مورخ ۲۱ شهریورماه ۹۷ همزمان با اعتصاب عمومی مناطق کُردنشین کشور، خانواده دو فعال مدنی اهل مریوان به نام های “عدنان رشیدی” و “کیومرث رشیدی” از سوی اطلاعات سپاه پاسداران برای بیش از دوبار احضار و مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

عدنان رشیدی عضو شورای مرکزی جمعیت حقوق بشر کردستان، از همکاران کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی و کیومرث رشیدی فعال سیاسی ساکن جنوب کُردستان (اقلیم کُردستان عراق) است که تاکنون دست‌کم سه بار پدر و برادر این افراد به ارگان های امنیتی احضار و تهدید شدند.

عدنان رشیدی زندانی سیاسی سابق و فعال حقوق بشر در سال گذشته از سوی اداره‌ی آسایش حکومت اقلیم کُردستان در شهر پنجوین بازداشت‌شده بود، وی در مورد این بازداشت گفته بود “حکومت اقلیم به دلیل فشارهای جمهوری اسلامی ایران درصدد دیپورت من به ایران بود که با فعالیت و اعتراضات فعالان کُرد و نهادهای حقوق بشری از این عمل جلوگیری به عمل آمد”.

گفتنی است، کیومرث رشیدی برادر این فعال مدنی نیز به دلیل فعالیت‌های سیاسی در سال ۱۳۹۱ از سوی اطلاعات سپاه مورد حمله مسلحانه قرار گرفته بود، وی از آن زمان تاکنون در اقلیم کُردستان عراق به‌عنوان پناهنده زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید:
کاوان عمرزاده با تامین وثیقه آزاد شد
شماری از بازداشتیان مرتبط با اعتصاب شهرهای کُردنشین آزاد شدند
ثریا خدری در سنندج بازداشت شد
شمار افراد بازداشتی شهروندان مریوان افزایش یافت
خالد حسینی، مظفر صالح نیا و مختار زارعی به زندان سنندج منتقل شدند
آغاز اعتصاب عمومی در شهرهای کردنشین/ آرام فتحی، سوران دانشور و مسلم بهرامی بازداشت شدند

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل