فراخوان انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان

انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان با انتشار فراخوانی از فرهنگیان مناطق مختلف خود خواست که دقیقه اول ساعت پایانی کلاس‌های درس روز شنبه ۱۴ مهر را به نشانه احترام به فعالان محیط زیستی که طی حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان جان باختند، با یک دقیقه سکوت آغاز کنند و ادامه زمان کلاس را به شعرخوانی، سخنرانى، نمایش فیلم، تئاتر و مقاله نویسى دانش آموزان با موضوع «حفاظت از محیط زیست» و «ضرورت ایجاد تشکل‌‌هاى مردم نهاد» اختصاص دهند.

متن فراخوان در ادامه آمده است:

معلمان ارجمند، دانش آموزان گرامى و مردم شریف مریوان

در شهریور سیاه سال جاری چند تن از فعالان زیست محیطی مریوان، عاشقانه حماسه مسئولیت شناسی سرودند و جان شیرین خویش را در مسلخ سرخ مرگ تلخ به شراره های سوزان آتش سپردند تا سرسبزی نشاط و طراوت را تقدیم سفره زندگی هموطنان خود کنند.

همراه با فرارسیدن روز جهانى معلم،
انجمن صنفى معلمان کردستان -مریوان، فرهنگیان منطقه را دعوت مى کند تا در ساعت پایانى کلاس‌هاى درسى روز شنبه ١۴ مهر، ضمن اداى احترام به این بزرگ مردان تاریخ ساز، کلاس درس خود را با یک دقیقه سکوت آغاز نمایند و مابقی زمان کلاس را به شعرخوانی، سخنرانى، نمایش فیلم، تئاتر و مقاله نویسى دانش آموزان با موضوع «حفاظت از محیط زیست» و «ضرورت ایجاد تشکل‌‌هاى مردم نهاد» اختصاص دهند.

انجمن صنفى معلمان کردستان – مریوان
۳مهر۹۷

گفتنی است سوم شهریور ماه ۹۷ پس از آتش سوزی بخش‌هایی از جنگل‌های مریوان ۴ تن از شهروندان به نام های شریف باجور فرزند بایزید، امید حسین زاده فرزند احمد از اعضای انجمن سبز چیا و دو نفر از اعضای اداره محیط زیست مریوان به نام های محمد پژوهی فرزند احمد و رحمت حکیمی نیا فرزند امین که برای کمک به مهار کردن آتش آمده بودند، جان باختند.

طی این حادثه دو نفر دیگر نیز به نام‌های “مختار امین نژاد” ۳۳ ساله فرزند ابوبکر و “محمد مرادویسی” ۵۷ ساله فرزند احمد مصدوم شدند که محمد مرادویسی بر اثر شدت سوختگی با بالگرد به سنندج اعزام شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل