یک شهروند ساکن مهاباد به ۱۲۳ ماه حبس محکوم شد

کیوان علیالی، زندانی محبوس در زندان مرکزی مهاباد از سوی دادگاه انقلاب به ۱۲۳ ماه حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کیوان علیالی شهروند کُرد ساکن مهاباد که در تاریخ ۲۱ آذر سال گذشته توسط ماموران اطلاعات بازداشت شده بود، از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام «همکاری با احزاب کرد مخالف نظام» به ۱۲۳ ماه حبس محکوم شد.

کیوان علیالی در روز ۲۱ آذر ۱۳۹۶ در میدان منگوران مهاباد پس از ضرب و جرح از سوی ماموران امنیتی بازداشت و پس از انجام مراحل بازجویی و بازپرسی در بازداشتگاه اطلاعات در دی ماه ۱۳۹۶ به زندان مرکزی مهاباد منتقل شد.

گزارش شده است که کیوان علیالی در زمان بازداشت و بازجویی تحت شکنجه های  شدید روحی و جسمی جهت اعتراف قرار گرفته و از تماس با خانواده و داشتن وکیل نیز محروم بوده است.

این شهروند کرد ساکن مهابادی در سال ۸۵ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران” از سوی  اطلاعات سپاه بازداشت و پس از دو ماه بازداشت با تامین وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود.

گفتنی است، عموما متهمین به عضویت و یا همکاری در احزاب کُردی، پس از طی مراحل بازجویی با استناد به ماده‌ی ۴۹۹ قانون مجازات اسلامی در رابطه با همکاری و یا عضویت در سازمانهای برهم زننده امنیت از سوی دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار می‌گیرند.

در سال های گذشته نیروهای امنیتی با هدف سرکوب فعالین کرد و ایجاد رعب و وحشت در منطقه همواره فعالان مدنی را به اتهام همکاری با احزاب کردی بازداشت کرده است.

این درحالی است که بسیاری از بازداشت شدگان اظهار می‌کنند که این اتهامات هیچ پایه و اساسی نداشته و اعترافات آنان تحت فشار بازجویان نیروهای امنیتی بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل